De coaches van Avanti | Post Makelaardij C1 hadden haar huiswerk goed gedaan na het gelijke spel vorige week tegen Nieuwerkerk. De videobeelden waren uitgebreid geanalyseerd en het strijdplan was daar.  En dat pakte deze zaterdag zeer goed uit. Een uitstekende eerste helft legde de basis voor een prima overwinning met 13-6.

In de oefenwedstrijd tegen Nieuwerkerk C1 vorige week was Avanti de mindere ploeg in de eerste helft en de bovenliggende partij in de tweede helft. Hoe anders was het spelbeeld in deze eerste officiële competitiewedstrijd van het seizoen 2021/2022.  Er zat veel meer tempo in de Avanti-aanval en de rebound was nu ook beter verzorgd. En vorige week was al opgevallen dat de dames van Nieuwerkerk inspringen bij het schot en daar werd nu handig gebruik van gemaakt. Tot aan de 4-4 gingen de scores gelijk op, maar toen was het “Avanti-time”.

Waar de doelpunten vorige week maar moeizaam vielen terwijl de kansen er wel waren, vielen ze vlak voor de rust als rijpe appelen van de bomen. De kansen waren er bij de dames en daar werd een hoog scoringspercentage behaald. Via Jasmijn (3x), Zoë en Britt liep Avanti | Post Makelaardij  weg van 4-4 naar 9-4 wat tevens de ruststand was.

In de aanvangsfase van de tweede helft leek de ploeg uit Pijnacker haar kruit verschoten te hebben en Nieuwerkerk kwam terug tot 9-6. Er werd door Avanti wat te haastig en onrustig gespeeld wat , gezien de stand, nergens voor nodig was. Melle doorbrak de doelpuntloze periode met een afstandsschot en Jens kwam in het veld voor Jesper. Een prachtige pass van Jens op Jasmijn leverde de 11-6 van afstand op, waarna Jasmijn haar doelpuntenaantal nog verder uitbreidde naar zes (12-6). Het slotakkoord was voor Britt met een gescoorde vrije bal. Eindstand 13-6.

Doelpunten: Jasmijn (6), Britt (2), Melle (2), Zoë (2) en Fenna

Foto’s

Een knappe prestatie van het team van Punyapat, Luke en Daan. Een felle start van de wedstrijd, als team de kansen uitnutten die er bij de dames lagen en ook een veel beter scoringspercentage waren de belangrijkste ingrediënten voor deze overwinning. Nieuwerkerk C1 wordt hoog aangeschreven en gaat zeker bovenin de hoofdklasse meedraaien. Coach Punyapat verwacht ook veel van ONDO C1, maar deze ploeg treft Avanti pas op 9 oktober. Volgende week gaat het C1 naar Barendrecht voor de uitwedstrijd tegen Vitesse C1. Vitesse heeft haar eerste wedstrijd ook gewonnen, dus dat kan ook weer een mooie wedstrijd worden.

Andere uitslagen:
Maassluis C1 – Vitesse C1 4-8
Die Haghe C1 – Albatros C1 12-16
Valto C1 – ONDO C1 4-19

Vanaf minuut 1 zat Avanti fel in de wedstrijd. Deze bal is voor Zoë.
Met Melle had het C1 een goede rebound en ook aangeef onder de korf.
Niet alleen de Nieuwerkerk dames sprongen in, hier gaat Lukas zijn man voorbij die het met lede ogen ziet gebeuren
Fenna juicht voor weer een doelpunt!
Don’t try this at home. Alleen als je zo lenig en flexibel bent als Lukas 😉
Terechte vreugde bij Jasmijn. Zij behaalde een hoog scoringspercentage uit haar schoten!
Opperste concentratie bij Wilco. Knap hoe deze D-speler op C-Hoofdklasse niveau al mee speelt.
De C1-dames waren on fire vandaag met dank aan het goede teamspel. Fenna scoorde de 3-3.
Vreugde en balen in 1 plaat vastgelegd
Jesper maakt het zijn tegenstander weer lastig
Jens viel de laatste 10 minuten in en had nog een fraaie assist op Jasmijn
Het slotakkoord was voor Britt: 13-6 uit een vrije bal
Scorebord van Avanti heeft kennelijk een tik gehad. De 1 van de 13 is naar beneden gezakt…
Het was deze zaterdag Ladies Day bij Avanti | Post Makelaardij C1. Een mooi stel bij elkaar!
De eerste overwinning is in de tas. Woman of the match was Jasmijn deze keer. Goed uitgespeeld door het team!