Avanti | Post Makelaardij C1 speelde een hele spannende wedstrijd tegen Tempo C1 uit Alphen aan den Rijn. Na een 1-2 achterstand bij de rust speelde Avanti gelijk in de tweede helft met 2-2 zodat de eindstand 3-4 werd. Helaas was er een ongelukkige botsing tijdens de wedstrijd waarbij Finn schade aan zijn mond opliep. Bloed, veel schrik en in de middag een afspraak bij de kaakchirurg. Hopelijk komt het allemaal weer goed en is Finn snel weer de oude. Van harte beterschap Finn!!!

Coaches Daniëlle en Lisa hebben dit seizoen een vernieuwd C1 onder hun hoede. Altijd mooi en leuk om een nieuw team beter te maken. En ze zien al dat het team elke week beter wordt. Ze zijn dan ook trots welke vooruitgang er is en deze wedstrijd waren ze vooral erg trots hoe goed er verdedigd werd. De dames zijn ook erg betrokken en geven het team goede aanwijzingen hoe er gespeeld kan worden.  Zo hoorden we regelmatig het advies “gooien is lopen” en “ze zijn er nog steeds niet” bij het uitverdedigen.

Tempo C1 was een geduchte tegenstander vandaag en Avanti | Post Makelaardij had haar handen er vol mee. Het goed gooien en een medespeler bereiken was niet altijd even gemakkelijk. Tempo miste een strafworp en even later was het Mies die de 1-0 maakte vanachter de korf. En ook de regen was vandaag weer aanwezig. Niet veel later kregen we de ongelukkige botsing met Finn en zijn tegenstander en schreeuwde Finn het uit van de pijn. Zijn mond zat onder het bloed en hij moest vervangen worden door Thijmen. Het C1 was logischerwijs enorm onder de indruk van wat er gebeurd was en was toch wat van slag. Tempo scoorde de 1-1 en de 1-2.

In de tweede helft pakte Tempo door naar de 1-3 en de 1-4. Na de time-out van Lisa en Daniëlle herpakte Avanti zich en ging de ploeg in de achtervolging. De aanvallen werden steeds gevaarlijker en het was wachten op de doelpunten en die kwamen dan ook. Amy maakte de 2-4 en Elias drie minuten voor tijd de 3-4. Het werd nu heel spannend en Avanti was er een paar keer dicht bij. Helaas bleef de stand 3-4 en ging Tempo met de overwinning naar huis. Bij Avanti | Post Makelaardij ging de aandacht na afloop logischerwijs naar hoe het met Finn zou zijn. Update: de tanden van Finn zijn onder verdoving recht gezet en er is een spalk geplaatst. En nu sterkte met het herstel. Zal wel even irritand (!) en doorbijten zijn, dus veel succes Finn!!

Doelpunten: Mies, Amy en Elias.

Stand:

Mies scoort de 1-0 vanachter de korf (en het regende weer lekker)
Amy scoort de 2-4 met een mooi doelpunt van afstand
En ook Elias was doeltreffend met een mooi afstandsschot (3-4)

Fleur, Liz, Rik en Elias op zoek naar een doelpunt:

Finn is zijn tegenstander kwijt