Avanti | Post Makelaardij C1 speelde een spannende wedstrijd met twee verschillende helften. In de eerste helft was Avanti meer trefzeker dan Valto. De ploeg uit De Lier had wel veel kansen maar er draaide ook een hoop ballen uit de korf. Het C1 kwam op een 2-0 voorsprong door Sten en Julia. Het tweede aanvalsvak van Avanti verlegde wel het spel heel goed maar de zuiverheid van de passing was nog niet optimaal. Na de 2-1 en de 3-1 van Joella viel het licht in sporthal De Viergang uit. De donkere dagen in December waren nu ook in de sporthal aanbeland…. Nadat de juiste knoppen waren aangezet werd het spel hervat.

Als gezegd verlegde Avanti | Post Makelaardij het spel goed en werd er prima rond gespeeld. Je ziet de vooruitgang die het team dit seizoen aan het maken is. En het is ook fijn voor het team dat er meer wedstrijden zijn waar het spelbeeld gelijk opgaand is. Na de 4-2 van Lars werd de ruststand 4-3 dankzij een strafworp die na te vroeg inlopen wel werd benut.

In de tweede helft een ander beeld. Valto kwam sterk uit de kleedkamers en scoorde gelijk in de eerste aanval de 4-4. En na de 5-4 van Lars uit een strafworp werd Valto zuiverder en kwam voor het eerst op een voorsprong en liep uit naar 5-7. Invalster Heidi maakte nog wel de 6-7 maar een Valto-run van 4 doelpunten achter elkaar betekende 6-11. Lars de 7-11 en na de 7-12 maakte Avanti er nog een spannende slotfase van via Jesper, Wilco en Aniek. Maar de tijd was tekort om nog dichterbij te komen. Eindstand 10-12.

Geen punten voor de wedstrijd maar zeker wel punten voor het steeds beter gaan spelen, niet opgeven en blijven doorgaan tot het laatste fluitsignaal. Leuk om te zien welke ontwikkeling dit team door maakt en dat is het belangrijkste: beter worden en plezier als team hebben!

Doelpunten: Lars (3), Aniek, Heidi, Jesper, Joella, Julia, Sten en Wilco

Openingsdoelpunt van Sten van afstand
Julia scoort de 2-0 uit een strafworp
Lars werd topscoorder met drie doelpunten