In de laatste thuiswedstrijd van het veldseizoen 2021/2022 behaalde Avanti | Post Makelaardij C1 een zeer ruime overwinning op Valto C1. De basis voor de overwinning werd in de eerste tien minuten gelegd waarin Avanti met veel druk op de bal uitliep naar een 7-0 voorsprong. Na een 10-4 voorsprong bij de rust werd een 18-8 eindstand bereikt.

Er stond voor de ploeg van Luke en Punyapat niets meer op het spel, ONDO C1 is twee weken geleden al kampioen geworden en gaat naar het Nederlands Kampioenschap. Toch was het goed om te zien dat de coaches de ploeg met een mooie opdracht het veld hadden ingestuurd. Alles om elke week weer beter te worden en te blijven leren. Deze keer veel aandacht voor het fel op de bal verdedigen in de verdediging. En dat werd heel goed uitgevoerd. De aanval kreeg bal op bal en dat resulteerde in vele doelpunten in de aanvangsfase. Na tien minuten stond er al een 7-0 voorsprong op het scorebord. Het felle verdedigen kostte veel energie en de doelpuntenproductie in de aanval stokte enigszins. Valto ging meescoren en zo gingen de ploegen rusten bij een 10-4 stand.

In de uitwedstrijd had Avanti | Post Makelaardij met 10-16 gewonnen en deze keer zou de overwinning iets ruimer uitvallen. Alle spelers en speelsters zouden tot scoren komen en het is leuk om te zien hoeveel drive er in het team zit om tot scoren te komen. Je had dit team graag de ervaring van een Nederlands Kampioenschap gegund, helaas waren Groen Geel C1 (in de zaal) en ONDO C1 (op het veld) net iets sterker. Maar dit C1 team kan terugkijken op een geweldig seizoen waarin ze veel geleerd hebben en ook als team erg leuk samen opgetrokken hebben. Nog één wedstrijd te gaan (uit tegen Maassluis op 11 juni om 12 uur) en het seizoen zit erop. Het C1 heeft na 13 wedstrijden 179 doelpunten gescoord, dus er ligt een mooie uitdaging om volgende week minimaal 21 maal te scoren om de 200 doelpunten aan te tikken. Thuis werd met 29-7 gewonnen van Maassluis, dus de mogelijkheid is er.

Doelpunten: Lucas (4), Zoë (4), Jasmijn (3), Jens (2), Jesper (2), Fenna, Julia en Melle

Andere uitslagen:
Die Haghe C1 – Maassluis C1 15-11
Albatros C1 – Nieuwerkerk C1 15-16
Valto C1 – Maassluis C1 15-4
Vitesse C1 – Albatros C1 (7 juni)

Stand Hoofdklasse CHKD:

Lucas opent de score vanachter de korf
Doorloop van Jasmijn voor de 2-0
Jesper scoort de 4-0 uit een doorloop
Melle onder de korf voor de 7-0
Fraai reboundduel met Fenna (rugnummer 2) als winnaar