Avanti | Post Makelaardij C1 hervat de tweede helft van de veldcompetitie met een duidelijke overwinning op Vitesse C1 uit Barendrecht. Het team van Punyapat en Luke had nog wat goed te maken na het 9-9 gelijkspel destijds in de heenwedstrijd. En waren er duidelijk op gebrand om de punten in Pijnacker te houden.

In de eerste aanval was het gelijk raak met een korte kans van Lucas, maar vervolgens vielen er ruim tien minuten geen doelpunten meer. Kansen waren er te over, de scherpte ontbrak echter nog. Na een ringloos doelpunt van Jasmijn werd de korf aan beide kanten beter gevonden. Avanti verdedigde goed uit waardoor Vitesse moeite had om de bal snel naar de aanval te brengen. Na de 3-0 via een mooie doorloop van Melle kwam Vitesse via twee afstandsschoten terug in de wedstrijd (3-2). Niet voor lang, want Avanti | Post Makelaardij zag dat de kansen lagen met de druk naar binnen. Via Jasmijn onder de korf en doorloopballen van Zoë en tweemaal Lucas werd een 7-3 ruststand bereikt. De Pijnackernaren waren duidelijk beter maar konden dat nog onvoldoende in doelpunten uitdrukken. In de tweede helft werden de aanvalspatronen beter en dat resulteerde in vele mooie aanvallen en doelpunten. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 14-6, een verschil van acht doelpunten.

Het is belangrijk dat Avanti alle wedstrijden blijft winnen om de druk op koploper ONDO te houden. Het verschil met ONDO is vier punten en dus zou ONDO nog ergens punten moeten laten liggen wil Avanti nog kans maken op het kampioenschap. Het team van Punyapat en Luke levert dit seizoen een prima prestatie op hoofdklasseniveau, zowel in de zaal als op het veld. In de zaal moest zij haar meerdere erkennen in Groen Geel en op het veld is het in de achtervolging op ONDO. Maar het is een zeer leuk team om te zien spelen en ze maken een prima ontwikkeling door.

Doelpunten: Lucas (4), Zoë (4), Jasmijn (3), Britt (2) en Melle.

Link foto’s

Overige uitslagen:
Die Haghe C1 – ONDO C1 4-9
Valto C1 – Albatros C1 8-8
Maassluis C1 – Nieuwerkerk C1 nnb

Half tien op zaterdagochtend, pfff wel vroeg hoor!
Lucas was zijn tegenstander keer op keer te snel af
Opzij, opzij, opzij
Melle scoort de 3-0 uit een doorloop
Doorloop van Jasmijn