Aanstaande zaterdag gaat voor Avanti | Post Makelaardij C1 de zaalcompetitie van start met een uitwedstrijd tegen Groen Geel | IJskoud de Beste C1. Gelijk een belangrijke graadmeter want Groen Geel wordt ingeschat als één van de kampioenskandidaten.

Coach Punyapat Lindeijer heeft zin in de nieuwe zaalcompetitie en hoopt dat zijn ploeg daar kan gaan meedraaien om de play-off plekken. Als belangrijkste concurrenten ziet hij Refleks, Fortuna/Delta Logistiek en Groen Geel. Vorige week oefende Avanti | Post Makelaardij C1 in Veenendaal tegen SKF C1 en deze wedstrijd werd zeer ruim gewonnen (4-17). Deze zaterdag werd de laatste oefenwedstrijd gespeeld als voorbereiding op de zaalcompetitie. Tegenstander was Dalto/Klaverblad Verzekeringen C1 die op het veld in de middenmoot meedraait in C-Hoofdklasse B.

Het werd voor C-aspiranten begrippen een stevig potje met veel fysieke overtredingen. Avanti moest het deze zaterdag doen zonder Melle en Wilco. Waardoor Kelt uit de C2 zijn minuten mocht maken in de Hoofdklasse en ook nog een doelpuntje mee kon pakken. Als doel voor deze wedstrijd hadden de coaches minimaal 20 doelpunten scoren gesteld en dat aantal werd in de slotminuten ook zeker gesteld. Het was ook mooi om te zien hoe 1e jaars C-spelers als een Jesper en Julia groeien in het niveau van de Hoofdklasse en zeer trefzeker aan het worden zijn. Na een 9-5 stand bij de rust werd de voorsprong in de tweede helft steeds verder uitgebreid en dat resulteerde in een 21-13 eindstand.

Doelpunten: Jasmijn (5), Jesper (4), Lucas (4), Britt (2), Julia (2), Zoë (2), Jens en Kelt.

Link foto’s. Benieuwd welke foto’s C1 Instagrammable zijn 😉

Passing van Fenna
Doorloop Zoë naar de 3-1
Overleg in de aanval met invaller Kelt (nummer 7) vol in beeld
Julia goed voor twee doelpunten
Jens scoort de 5-3 onder de korf
Vier doelpunten van Jesper in de tweede helft
Juweeltje van een doorloop van Britt betekende de 9-5 ruststand
Lucas scoorde 4 doelpunten waarvan 2 uit een doorloop. Hier de 14-7.
Jasmijn scoorde maar liefst 4 strafworpen deze wedstrijd
Coaches Daan en Punyapat kijken uit naar de start van de zaalcompetitie.
C1 sluit oefencampagne winnend af en start aanstaande zaterdag tegen Groen Geel C1