Op een doordeweekse avond wint Avanti | Post Makelaardij C1 van buur Excelsior C1. Daar zag het in de eerste helft niet naar uit. Bij de rust was de stand 0-3. Maar het spelverloop deed veel denken aan de wedstrijd Atletico Madrid tegen Feijenoord, waar de Rotterdammers de meeste kansen hadden maar Atletico veel effectiever was. En zo was het ook met Avanti, de ploeg van Daniƫlle had veel meer kansen maar wist deze niet te benutten. Excelsior daarentegen had minder kansen maar wist deze gelijk te benutten.

In de tweede helft gingen de Pijnackernaren echter ook in aanvalsopzet variƫren en dat maakte het C1 wat minder voorspelbaar. En langzaam kwam Avanti scorend terug in de wedstrijd. Via 1-3 werd het 1-4, maar daarna had het C1 de smaak te pakken. Het kwam terug tot 4-4 en liep zelfs uit naar 8-4. Een run van zeven doelpunten achter elkaar! Wat terecht applaus en gejuich van de vele toeschouwers opleverden. Ook de vele teams die aan het trainen waren op de velden 2 t/m 5 keken met een schuin oog naar het hoofdveld om maar niets te missen van het scoreverloop. Excelsior scoorde het laatste doelpunt en zo werd de eindstand 8-5. Heel knap teruggekomen van het C1 na de 0-3 achterstand halverwege de wedstrijd. En fijn om te zien dat Finn na zijn mondblessure alweer in het veld stond!

Nog belangrijker dan de overwinning is de ontwikkeling die het C1 doormaakt. Als je het (samen)spel en het tempo van deze wedstrijd vergelijkt met de wedstrijd van twee weken geleden tegen Tempo dan zijn ze al enorm vooruit gegaan. Een compliment voor de trainers/coaches en natuurlijk voor de spelers en speelsters zelf.

Zaterdag speelt het C1 weer thuis en dan is De Meervogels C1 de tegenstander. Aanvang: 09.30 uur.

Stand: