In een fantastische slotfase behaalde Avanti | Post Makelaardij C1 in de allerlaatste seconden van de wedstrijd alsnog een gelijkspel tegen Albatros C1 uit Zwijndrecht. Avanti zwijnt echt met deze puntendeling want zij liep de hele tweede helft tegen een achterstand aan te korfballen. Het was knap dat de ploeg van Punyapat en Luke terugkwam tot 8-8 een minuut voor tijd, maar toen Albatros vlak voor tijd de 8-9 scoorde leek de wedstrijd gespeeld. Maar dan heeft het C1 altijd nog Melle in de ploeg die wedstrijden kan beslissen in de allerlaatste fase. Ook nu herhaalde hij het kunststukje wat hij ooit tegen PKC C1 uithaalde en zorgde met een fraai doelpunt achter de korf voor de 9-9 eindstand.

Albatros C1 had de eerste twee wedstrijden in deze competitie met ruim verschil gewonnen. Die Haghe C1 werd met 12-16 verslagen in Den Haag en in Zwijndrecht werd de week erna Valto C1 aan de zegekar gebonden met 14-8. Ook Avanti | Post Makelaardij C1 was nog ongeslagen: na de mooie overwinning thuis op Nieuwerkerk C1 (13-6) werd er vorige week gelijk gespeeld bij Vitesse C1 (9-9) na een 8-4 achterstand.

De ploeg uit Pijnacker startte de wedstrijd zeer sterk en schoot met scherp in de eerste aanvallen. Via afstandsschoten van Fenna en Wilco werd het 2-0.  Albatros deed echter haar naam eer aan en vloog erover heen. Binnen 10 minuten was de stand omgebogen naar een 2-4 stand. Beide ploegen stopten veel energie in het (uit)verdedigen en Avanti | Post Makelaardij was vooral in de tweede aanval daardoor slordig in de passing. De coaches van beide teams waren erg druk met het geven van aanwijzingen om het verschil te gaan maken.

Avanti | Post Makelaardij C1 kwam vijf minuten voor de rust weer op gelijke hoogte (4-4) dankzij een vrije bal van Lucas en een afstandsschot van Zoë na een knappe onderschepping. Toch ging Albatros met een twee doelpunten voorsprong de rust in (4-6) waarbij ze veel voordeel haalde uit het energieke uitverdedigen.

De tweede helft zou er één worden om niet snel te vergeten. Avanti zou maar liefst drie strafworpen missen en maakte het zichzelf daardoor niet gemakkelijk. De marge bleef twee verschil via 5-7 en 6-8. Met nog twee minuten op de klok leek de wedstrijd gespeeld en zou Avanti tegen de eerste nederlaag van dit seizoen aanlopen. Maar de rug werd gerecht en via Britt (afstandsschot) en Jens (zelf verdiende strafworp) werd het 8-8. De vreugde was van korte duur want aan de andere kant scoorde Albatros onder de korf 8-9 en zij leken met de punten naar huis te gaan. Niets was echter minder waar. Als gezegd heeft Avanti met Melle een speler in de ploeg die nog een doelpunt kan forceren en zo gebeurde het ook. Van achter de korf wist hij doel te treffen en bracht Avanti | Post Makelaardij alsnog een punt. Eindstand 9-9.

Met een bijzonder spannende slotfase was het een nuttige wedstrijd voor de ploeg uit Pijnacker. Dit zijn de wedstrijden waar je het meeste van leert en daardoor nog beter gaat korfballen. Albatros heeft een goed C1 in deze hoofdklasse en dit team gaat zeker bovenin meespelen. In deze hoofdklasse lijkt ONDO C1 veruit de beste ploeg met Albatros, Nieuwerkerk en Avanti als goede challengers.

Leuk om te zien was dat bij Avanti de acht doelpunten van acht verschillende spelers en speelsters kwamen. En deze week zal er waarschijnlijk nog wel op strafworpen getraind worden 😉

Doelpunten: Fenna, Jasmijn, Jens, Jesper, Melle, Lucas, Wilco en Zoë

Link foto’s

Andere uitslagen:
Maassluis C1 – ONDO(G) C1 7-17
Die Haghe C1 – Nieuwerkerk C1 7-11
Valto C1 – Vitesse C1 6-4

Stand Hoofdklasse D:

Fenna opende met dit schot de score (1-0)
Gevolgd door een doelpunt van Wilco (ook van afstand). Mooi het juichen van Lucas en Britt op de achtergrond.
Fraai reboundduel tussen Fenna en een heer van Albatros
Britt op zoek naar de lange pass
Dit duel was exemplarisch voor de strijd die er vandaag geleverd werd om de bal
Jesper is zijn tegenstander te vlug af, fraaie doorloop die een beter lot verdiend had
Julia gaat de duels ook niet uit de weg en weet elke keer knap tot schot te komen
Oordeel zelf: is dit een strafworp of niet voor Zoë?
Het veterstrikdiploma…..
Fraai staaltje 1 handige doorloop door Jens
Jens scoort hier de 8-8 uit een strafworp
Melle vanachter de korf op zoek naar een treffer
En hier is het gelukt. In de slotseconden de 9-9 scoren. Ja, dan mag je blij zijn. En de reservebank gaat ook uit zijn dak!