Avanti | Post Makelaardij D1 sloot een heel goed seizoen af met een 10-6 overwinning op GG/RMcD Huis Emma D1. In de uitwedstrijd in Wormer was maar nipt gewonnen (9-10), maar deze zaterdag werd de score ruimer. Na een 6-4 voorsprong bij de rust werd de marge uitgebreid naar vier verschil bij de 9-5 waarna de eindstand 10-6 werd. Een prachtige prestatie van het team van Anouk en Josan in de D-Hoofdklasse. Er werd alleen deze voorjaarscompetitie verloren van het sterke Dalto, maar vooraanstaande verenigingen als TOP/IAA Fresh en Groen Geel werden aan de zegekar gebonden.

Avanti | Post Makelaardij D1 kan terugkijken op een geslaagd seizoen waarbij in de zaal als op het veld meegedaan werd om de bovenste plekken. In de zaalcompetitie hadden ze zich zelfs bijna geplaatst voor de play-offs.  Het team van coaches Anouk en Josan heeft een geweldige ontwikkeling doorgemaakt dit seizoen. Als je ziet hoe knap deze kinderen al een aanval kunnen opzetten en het spel goed kunnen verleggen met prima dieptepasses dan hebben ze echt veel bijgeleerd. En er wordt voor elke bal gestreden, waarbij Hidde een mooi voorbeeld is door steeds voorop in de strijd te gaan.

En het D1 had zeker geen gemakkelijke tegenstanders deze voorjaarscompetitie. Want ook vandaag tegen nummer laatst Groen Geel kregen ze het niet cadeau. De ploeg uit Wormer gaf veel druk op de bal, waardoor er wel uitgestapt moest worden om de bal te kunnen gooien. En ook verdedigend zat Groen Geel er dicht op. Des te knapper dat Avanti toch veelvuldig wist te scoren door het spel met lange, strakke passes te verleggen. Groen Geel nam aanvankelijk het voortouw in het scoreverloop (0-1 en 1-2), maar Avanti wist steeds gelijk te maken. En na de 3-3 was het de tweede aanval die via Siebe (strafworp) en Mila (doorloop) uitliep naar 5-3. Na de 5-4 ging Avanti | Post Makelaardij dankzij Elin (doorloop) met 6-4 de rust in.

In de tweede helft kwam Iris in het veld voor Elin. Groen Geel kwam weer dichterbij (6-5), maar dankzij een hele sterke fase liep Avanti | Post Makelaardij zelfs uit naar een 9-5 stand via Jinte (afstand na cross pass Mila), Roos en Hidde. Na de 9-6 scoorde Roos van afstand de 10-6. Met nog tien minuten te spelen had Avanti | Post Makelaardij nog kansen te over, er vielen echter geen doelpunten meer. Eindstand 10-6.

Doelpunten: Roos (3), Elin (2), Hidde, Jinte, Kasper, Mila en Siebe

Andere uitslag:
Dalto/Klaverblad Verzekeringen D1 – TOP/IAA Fresh D1 17-10

Eindstand:

Siebe scoort de 4-3 uit een strafworp: