Avanti | Post Makelaardij D1 hervatte de zaalcompetitie in 2024 met een thuiswedstrijd tegen nummer laatst MIA D1. MIA is een grote korfbalvereniging (400 leden) uit Amersfoort en komt met 36 teams uit in de competitie.  De hoogste jeugdteams spelen (op het A1 na) op Hoofdklasse niveau, waarbij het C1 momenteel zelfs koploper is in de Hoofdklasse CHKA voor LDODK en Unitas. Dat MIA een goede jeugdopleiding heeft blijkt ook uit het feit dat Oranje onder 19 spelers als Rosalie Peet (nu DVO) en Gideon Gort (nu Dalto/Klaverblad Verzekeringen) ooit bij MIA gekorfbald hebben. MIA is opgericht in 1946 door een leraar van de toenmalige Amersfoortse MULO, vandaar de naam MULO in Actie. Avanti | Post Makelaardij D1 heeft nog niet vaak  tegen MIA D1 gespeeld. Zover we kunnen nagaan was dit pas de derde wedstrijd. In het seizoen 2010/2011 waren er twee confrontaties die de Pijnackernaren allebei wisten te winnen (6-3 in Pijnacker en 5-11 in Amersfoort).

Tot zover de geschiedenis en dan nu haar het heden. Avanti | Post Makelaardij D1 staat in de middenmoot van de D-Hoofdklasse en MIA D1 staat puntloos onderaan. Ondanks het feit dat MIA nog geen punten heeft lopen er best een aantal leuke spelertjes rond. De ontwikkeling zit in het meer tempo maken bij het rondspelen van de bal en de passing. Met de enthousiaste coaches langs de kant gaat dat zeker goed komen. Avanti | Post Makelaardij speelt al wel met veel meer tempo en probeert al met lange ballen het aanvalsspel te verleggen. Het gaat nog niet altijd even zuiver maar het is heel goed en knap dat ze dit al proberen. Coaches Anouk en Josan waren na afloop ook zeer tevreden met het vertoonde spel. Ook over het competitieverloop zijn ze goed te spreken, het D1 doet zeker niet onder voor de topploegen en kan ze al goed partij geven. En de hoop is om in de tweede helft van de zaalcompetitie nog voor wat verrassingen te zorgen.

Deze zaterdag stond er geen maat op Roos. Goed samenspelend met vakgenootjes Elin, Hidde en Jelte kwam ze tot maar liefst 9 doelpunten. Het eerste aanvalsvak was zeer trefzeker, bij elkaar werden er 14 doelpunten gescoord. In het andere vak waren de kansen wat meer verdeeld over de vier spelers. Mooi om te zien hoe blij sommigen kunnen zijn met een doelpunt. Zo scoorde Jinte de 11-4 en ze had een glimlach van oor tot oor. En we zagen ook nog mooie doorlopen van Jelte, Kasper en Mila. Laatstgenoemde had haar reservebeurt en mocht in de slotfase nog even meespelen. Na een ruststand van 9-4 werd een eindstand van 20-7 bereikt. Een mooi begin van het nieuwe jaar. Volgende week naar Fortuna, vroeg uit de veren want de wedstrijd start om 9 uur in Delft.

Doelpunten: Roos (9), Elin (3), Jelte (2), Jinte (2), Iris, Kasper, Mila en Sietse

Andere uitslagen:
Fortuna D1 – Die Haghe D1 9-8