Avanti | Post Makelaardij D1 had de eer om als eerste team een (oefen)wedstrijd te spelen op het nieuw, aangelegde hoofdveld. Het was nog wat mistig deze ochtend, maar de kinderen hadden er heel veel zin in. Samen met de coaches Josan en Anouk kijken ze uit naar het nieuwe seizoen in de Hoofdklasse. Aangevuld met een paar kinderen uit de E en de D2 is het D1 grotendeels vergelijkbaar met vorig seizoen. En dat zag je ook in het spel terug. Er werd al goed overgegooid en samengespeeld en in de verdediging veel ballen onderschept.

ONDO (G) speelt op het veld bovenkant breedtesport en Avanti net een klasse hoger. Toch zag je ONDO gaandeweg de wedstrijd het steeds beter gaan doen en Avanti | Post Makelaardij had het in de tweede helft niet zo gemakkelijk als in de eerste helft. Josan en Anouk waren tevreden over de wedstrijd want ze zagen al wat zaken terug die ze op de training geoefend hadden. Een goede basis voor dit seizoen elke wedstrijd weer ietsjes beter te worden.

De D1-kids vonden het fantastisch dat zij op het nieuwe hoofdveld mochten spelen. De coaches hadden bewust niks gezegd over het eerste doelpunt op het nieuwe veld anders zouden ze allemaal op de korf gaan schieten. De eer van het eerste doelpunt viel te beurt aan Roos. En dat was niet het enige doelpunt wat zij maakte, er zouden er nog veel meer volgen.

Doelpunten: Roos (8), Siebe (4), Elin (3), Mila (3), Jelte (2), Hidde en Iris.

Foto’s

Roos maakt (in de mist) het eerste doelpunt op het nieuwe hoofdveld
Doorloop van Mila