En dan zit het seizoen er al weer op. Hoe anders zaten we er aan het eind van vorig seizoen bij. Er namen maar liefst negen spelers afscheid. Een compleet Hoofdklasse team. Wat moet dat volgend seizoen gaan worden ? En zie nu. Ereklasse en Reserve Ereklasse op het veld en KL2 in de Zaal. Het kan verkeren.  Talent genoeg binnen Avanti | Postmakelaardij. Daar kunnen we de komende jaren nog veel plezier van hebben. Er staat ondertussen al een een aantal spelers te trappelen om het op te nemen tegen de gevestigde orde.

Maar vandaag staat natuurlijk in het teken van het afscheid van Stefan Hogervorst. Na 312 wedstrijden en 930 doelpunten neemt hij als topscorer afscheid van ‘zijn’ Avanti onder toeziend oog van heel veel toeschouwers.  Zo veel publiek heb ik nog niet eerder gezien op de Groene Wijdte.  En hoe speciaal is het in je afscheidswedstrijd gewoon nog even topscorer te worden en ook nog steeds alle rebounds te pakken.

Nog even kort over de wedstrijd, zonder de geblesseerde Jordi. Deze was niet hoogstaand. Met name door het achterverdedigen van DOS. DOS had nog een puntje nodig voor een plekje in de EreKlasse. Wat DOS uiteindelijk de das om doet is een uiterst mager schotpercentage. Misschien is het door de spanning, maar in veel gevallen werd de korf niet geraakt. Na een ruststand van 6-5 weet Avanti dan toch nog vrij ruim met 16-10 te winnen. Belangrijk daarbij is weer goudhaantje Nathan Tuinder die in de slotfase in het veld komt en met twee fraaie treffers van afstand Avanti in veilige haven schiet. 12-9 met nog 7 minuten te spelen. Judith maakt het nog af met een stip en afstandtreffer voor de eindstand van 16-10. De 9-8 van Stefan, zijn laatste in Avanti shirt, is een juweeltje met een prachtige fade away.

Met deze overwinning is Avanti de sterkste ploeg in de tweede helft van de Veldcompetitie en is de enige die er in slaagt 9 punten te halen in de 6 wedstrijden. Een hele knappe prestatie van de ploeg van Henk Jan en Mena.  DOS wordt uiteindelijk 7e in de poule en heeft nog een kans op promotie in een beslissingswedstrijd tegen het Delftse Excelsior. Het zou toch wat zijn. Volgend jaar twee wedstrijden om de hoek in Delft…

Stefan krijg nog een publiekswissel waarna hij emotioneel afscheid neemt van zijn teamgenoten, publiek en familie. Hij wordt ook getrakteerd op blauw vuurwerk.

Groots afscheid voor Stefan Hogervorst

Doelpunten: Stefan (5) , Nikki (3) , Judith – Tim en Nathan (2) , Merel en Vincent

Verder nemen we ook afscheid van teambegeleider Edwin Kroeze.  Na  9 seizoenen geeft hij het stokje over aan John Hagen.   Maar liefst 232 wedstrijden was Edwin er bij. En hij maakte ook de hele gang naar de Korfbal League mee. En als we Edwin dan vergelijken met de spelers. Er zijn slechts vier spelers die er bij meer wedstrijden bij waren. Stefan Hogervorst, David Post, Fenna van Leeuwen en Nikki van Trigt.

Tot volgend seizoen in de EreKlasse !

Verslag en foto’s SportSnap

Artikel Pijnacker-Nootdorp TV

Foto’s Aleid

Ook Erwin van der Putten, de man die ons naar de KL loodste, kwam nog even afscheid nemen van Edwin en Stefan.

Eindstand Competitie: