Ondanks een sterke start van de wedstrijd (3-0) lukte het Avanti | Post Makelaardij niet om de punten in eigen huis te houden. Na een gelijke stand bij de rust (7-7) misten de Pijnackernaren de koelbloedigheid in de tweede helft om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Een moeizaam lopende tweede aanval was de bottleneck in het scoreverloop. Eindstand 13-14.

Avanti | Post Makelaardij verscheen gehavend aan de start. Door blessures en ziekte speelden Manon Ballings, Jitte Janssen en Linda van der Zijden niet. De ontbrekende twee plaatsen werden ingevuld door Kirsten Tuinder en A1-junior Floor Munnik. Voor Floor was het de eerste wedstrijd in het eerste van Avanti | Post Makelaardij en zij kan terugkijken op een zeer geslaagd debuut. Met een eigen doelpunt, een verdiende strafworp en een assist had zij een duidelijke bijdrage aan het scoreverloop. En als je tegenstandster ook nog halverwege de eerste helft wordt gewisseld dan weet je dat je een prima wedstrijd staat te spelen.

Prima debuut voor A1-junior Floor Munnik met een doelpunt, een verkregen strafworp en een assist.

Zoals gezegd begon Avanti net als vorige week zeer goed aan de wedstrijd en dat resulteerde in een 3-0 voorsprong door doelpunten van Merijn Sevenhuysen, Floor Munnik en Judith Goedendorp. Na de 4-1 van Merijn Sevenhuysen kwam DSC weer terug tot 4-4 en waren ze weer in de wedstrijd. Het scoreverloop ging gelijk op en het was een dynamische en interessante wedstrijd voor de toeschouwers. De ploegen zochten bij een 7-7 ruststand de kleedkamers op.

Merijn Sevenhuysen scoort vanuit een doorloop de 4-1 op aangeven van Floor Munnik
Kirsten Tuinder met slim balletje achter de korf voor de 6-5
Jordi van Zuidam weer op snelheid erlangs

Ook na de rust was de beginfase weer voor Avanti | Post Makelaardij. Via Stefan Hogervorst (8-7), Nikki van Trigt (9-8) en Jordi van Zuidam liepen de Pijnackernaren uit naar 10-8. Helaas kon Avanti niet verder uitlopen omdat de tweede aanval moeizaam tot scoren kwam. Het tempo en de dynamiek misten in de aanvalsopzet waardoor het spel goed te lezen was voor DSC. Binnen tien minuten scoorde DSC vervolgens viermaal en kwam op een 10-12 voorsprong. Dit noopten de coaches Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt om met een aantal wissels de tweede aanval weer aan het scoren te krijgen. Met rebounder Ruben Louwerse en Yona Peper kwam er meer dreiging in de aanval en kon er meer herhaald worden. Ook Yona Peper bekroonde haar debuut in het eerste met een doelpunt (11-12).

Met Ruben Louwerse in de rebound kon er meer herhaald worden
Yona Peper scoort ook bij haar debuut in de hoofdmacht (11-12).

Na de 11-13 was het Merijn Sevenhuysen die met twee schoten van afstand Avanti weer op gelijke hoogte bracht (13-13). Helaas lukte het Avanti | Post Makelaardij niet om in de laatste tien minuten nog te scoren, waar DSC nog wel van afstand scoorde en de volle buit mee naar Eindhoven nam. Het zijn altijd mooie wedstrijden tussen Avanti en DSC en deze keer viel het muntje Eindhovens kant op.

Merijn Sevenhuysen bracht Avanti weer terug in de wedstrijd en spoort zijn team aan voor meer.

Doelpunten: Merijn Sevenhuysen (6), Judith Goedendorp. Stefan Hogervorst, Floor Munnik, Yona Peper, Nikki van Trigt, Kirsten Tuinder en Jordi van Zuidam

Foto’s

Andere uitslagen:
Dalto/Klaverbladverzekeringen – Swift (M) 13-19
SKF – Sporting Delta 16-17

Programma zaterdag 26 oktober:
15.30 uur Avanti | Post Makelaardij – Sporting Delta
15.30 uur DSC – SKF