Deze zaterdag eens een bezoekje gebracht aan Avanti | Post Makelaardij E1. In de eerste twee ronden van de zaalcompetitie had het team van Kees en Britt enorm veel doelpunten gemaakt (28-4 tegen Phoenix en 38-9 bij Valto) en dat maakte de verslaggever nieuwsgierig. Wie zijn deze kinderen die zoveel doelpunten maken als er momenteel pepernoten in twee handen passen. Niet alleen Avanti had de eerste twee wedstrijden gewonnen, maar ook tegenstander Die Haghe was tot nu toe foutloos (9-1 tegen Valto en 7-4 tegen Phoenix) geweest.

In de eerste helft gingen de scores nog aardig gelijk op. Avanti | Post Makelaardij speelde gehaast en chaotisch en coaches Kees en Britt moesten aan de bak om het spel wat rustiger te krijgen.  De Pijnackernaren kwamen via Simon op een 2-0 voorsprong. Maar Die Haghe speelde goed en kon aardig bijblijven. Na de 2-1 was het Juul met de 3-1 en na de 3-2 waren het Freek en weer Juul die de stand op 5-2 brachten. Die Haghe kwam weer terug tot 5-4 waarna Juul en Jasper de ruststand op 7-4 brachten.

De praatjes in de rust waren heel verschillend. De coaches van Die Haghe waren super trots op het spel van hun team en bij Avanti werden tips gegeven hoe het de tweede helft beter zou kunnen gaan. Het was mooi om te zien hoe goed de aanwijzingen werden opgevolgd.  En dat resulteerde in het ene doelpunt na het andere.  Met een run van maar liefst elf doelpunten achter elkaar liep Avanti van de 7-4 uit naar 18-4. En na de 18-5 zorgden Juul en Jasper voor een 20-5 eindstand. Een leuke wedstrijd om te zien waar alle kinderen met de week beter gaan spelen. Deze zaterdag waren de coaches erg tevreden over hoe er verdedigd was en hoe goed er de tweede helft gespeeld was. Leuk ook om te zien dat na de wedstrijd dit team in de sporthal blijft en samen schietend en spelend heel veel plezier heeft.

Doelpunten: Jasper (6), Juul (6), Simon (5), Freek (2) en Sara.

Mooie doorloop van Jasper:

Doelpunt van Juul:

En een doelpunt uit een doorloop van Jasper: