Wanneer je zin hebt om eens een potje flitsend korfbal te zien, dan is het aan te raden om een keer een bezoek te brengen aan een wedstrijd van Avanti | Post Makelaardij E1. In een hoog tempo spelend maakten zowel KCC/CK Kozijnen als Avanti | Post Makelaardij er een leuke wedstrijd van. In een hoog tempo golfde de bal van de ene kant naar de andere kant met mooie kansen en doelpunten over en weer. Beide teams werden aangemoedigd door enthousiaste coaches die de spelers en speelsters steeds goede aanwijzingen geven. Om sneller de bal over te gooien hoorden we regelmatig 1-2-3 en ook worden de kinderen geleerd om over korte stukjes het samenspel te zoeken.

Een wedstrijd van de E-teams bestaat uit vier kwarten en KCC en Avanti waren goed aan elkaar gewaagd. Onder leiding van scheidsrechter Mick van der Spek werd het een spannend potje. Het eerste kwart was voor KCC met 2-4, maar daarna kwam Avanti | Post Makelaardij sterk terug in het tweede kwart met 6-2 waardoor de ruststand 8-6 was. De eerste helft was er behoorlijk wat regen gevallen, maar de kinderen hadden daar geen last van. Na de rust was het derde kwart weer voor KCC (2-3), waarna Avanti | Post Makelaardij het laatste kwart met 5-3 won. De eindstand werd daarmee 15-12.

Avanti | Post Makelaardij E1 speelt in een hele leuke klasse waar alle teams goed aan elkaar gewaagd zijn en daar leer je het meeste van.  Je ziet dit team met de week beter gaan spelen. En wat een tempo zat er vandaag in!

Doelpunten: Freek (5), Sara (4), Simon (3), Jasper (2) en Juul

Stand: