Ook Avanti | Post Makelaardij  E4 is kampioen geworden.  In de laatste wedstrijd werd met 10-8 van ODO E1 gewonnen. Zie onder het kampioensteam, de spandoeken en een paar foto’s uit de wedstrijd.

Na een mooi zaalseizoen is Avanti | Post Makelaardij E4 zaterdag 9 maart al kampioen geworden door de uitwedstrijd tegen Dunas E1 met 10-7 te winnen. Afgelopen zaterdag werd de laatste wedstrijd in De Viergang gespeeld en deze was vooraf al als kampioenswedstrijd bestempeld. En dat werd het ook. Naast het in groten getale gekomen publiek was er een prachtig spandoek gemaakt met felicitaties voor Nova, Benthe, Giel, Tobias, Max en Jonah en met een foto van de E4 met de spelers en coaches van Avanti 1.

Eerst nog even terug naar de week ervoor, de wedstrijd tegen Dunas E1. De basis voor de overwinning werd gelegd in de eerste 10 minuten, toen de E4 met goed samenspel een voorsprong van 6-0 nam. Het waren vooral Tobias en Benthe die met scherp schoten. Jonah die na afwezigheid van een aantal wedstrijden door een gebroken pols er weer bij was, wist ook meteen te scoren. Na die eerste 10 minuten werd Dunas wakker en werd er meer weerstand geboden. De doelpunten vielen niet meer zo gemakkelijk bij Avanti, maar het was genoeg om te winnen. Leuk detail is dat alle spelers hebben gescoord!

De wedstrijd van 16 maart tegen ODO E1 was spannender dan gedacht. ODO E1 staat laatste in de competitie en de uitwedstrijd was met 17-4 gewonnen. Het zou niet al te moeilijk hoeven zijn om te winnen, maar Avanti kwam bedrogen uit. Dit keer werd door beide ploegen goed verdedigd en ging de stand lang gelijk op. In het derde kwart lukte het de E4 om met een paar doelpunten uit te lopen, onder andere door Max die van ver de bal heel knap door de korf schoot. Door strafworpen kon ODO weer dichterbij komen, maar het lukte hen niet meer om Avanti in te halen. Eindstand: 10-8.

Daarna was het tijd voor het omhangen van de medailles en het eten van taart in de kantine. Deze toppers hebben dit meer dan verdiend en ze kunnen tevreden terugkijken op het zaalseizoen.

Het zaalseizoen begon voor de E4 met een oefenwedstrijd tegen Valto E4. Deze werd gewonnen en de week erop mochten ze tegen dezelfde ploeg in de competitie spelen. De E4 speelde echt goed en dat liet de uitslag ook zien: 15-6 gewonnen. En het bleef goed gaan, tot de wedstrijd tegen Korbis E4 in Waddinxveen. Bij Korbis stonden twee erg lange (en oudere) meisjes in het veld. Avanti was daar niet tegen opgewassen en ze verloren de wedstrijd met 15-5.

De E4 herpakte zich in het nieuwe jaar en won alle wedstrijden. Er werd met spanning uitgekeken naar de thuiswedstrijd tegen Korbis. Korbis had één keer gelijk gespeeld en als Avanti zou winnen, kwam het kampioenschap in zicht. Dit leefde bij zowel de spelers als coaches. Helaas moest Avanti het zonder Jonah en Max stellen, waardoor er geen reservespelers waren. Gelukkig kon uiteindelijk een meisje uit de E2 die tegelijk hun wedstrijd hadden halverwege de plaats van Benthe innemen, zodat zij even op adem kon komen. De thuiswedstrijd tegen Korbis liet een compleet ander beeld zien dan de uitwedstrijd. Er was nu maar één lang meisje bij en hun aanval bestond vooral uit doorloopballen. Waar de E4 eerder in het seizoen werd overrompeld met doorloopballen, was goed te zien dat daar hard op getraind is. Wat werd er, onder aanmoediging van de coaches, top verdedigd door Tobias, Giel, Nova en Benthe! Niet alleen het verdedigen ging goed, ook doelpunten maken ging vooral Tobias en Giel goed af. De eindstand was 14-3! Niemand die dit vooraf had gedacht en de coaches leken nog trotser dan de spelers zelf.

De E4 is een ontzettend leuk team. De spelers kunnen het goed met elkaar vinden en hebben veel plezier in korfbal. Vaak zijn ze ook met z’n allen bij de thuiswedstrijden van Avanti 1 te vinden. Toen ze de kans kregen om bij een wedstrijd van Fortuna op te lopen, wilde iedereen liever bij de wedstrijd van Avanti 1 kijken. Ook heeft de E4 samen met hun coaches, ouders en broertjes/zusjes in de kantine van Avanti gezellig gegeten voorafgaand aan de wedstrijd Avanti | Post Makelaardij 1 – Mid-Fryslân/Redurisk 1, en daarna genoten van een prachtige wedstrijd.

De spelers van de E4 hebben dit seizoen veel geleerd en raken steeds beter op elkaar ingespeeld. De jongens zorgen voor de actie in het veld, de meeste doelpunten en onderscheppen veel ballen. Ze zijn zeker niet bang om te vallen en zo toch die bal nog net te pakken te krijgen. De meiden bewaren daarentegen de rust en houden hun tegenstandster goed in de gaten. Met z’n allen kunnen ze snel omschakelen in het spel en ze zien goed de openingen. Zonder de coaches, Denise, Noa en Bas, zouden ze dit niet kunnen. Bedankt voor de trainingen en coaching!

Voor de ouders was het genieten om naar de wedstrijden van de E4 te kijken en de kinderen zo te zien groeien in het korfbalspel. Hopelijk volgt er net zo’n mooi veldseizoen.