Voor het eerst sinds 2013 komen Excelsior en Avanti elkaar weer tegen in de Hoofdklasse.  In deze competitie zal de kampioen promoveren naar de Ere-Klasse en de nummer laatst degraderen naar de Overgangsklasse.

Prachtige omstandigheden op het gloednieuwe veld en prima plek op het nieuwe meubilair onder de platanen voor het publiek.  Een heerlijk zonnetje en weinig wind, dus prima weertje voor veel doelpunten.

Door het verplaatsen van de wedstrijd zijn beide ploegen niet compleet.  De wedstrijd  zou eerder op 6 april gespeeld worden, maar door de wedstrijd van de B1 om het kampioenschap van Nederland ging deze toen niet door.  Door vakantie missen beide ploegen  spelers.

Vincent bij zijn afscheidstoernee weer eens op 7

Een groot aantal doelpunten, dat  komt niet uit. In de eerste helft schieten beide ploegen er lustig op los. Maar het vizier staat niet erg scherp. Wel lekker om te rebounden. Vooral aan de kant van Avanti worden er veel rebounds gepakt. De heren spelen hoofdzakelijk voor de korf, maar het rendement is minimaal.

Excelsior komt in de eerste helft twee keer op voorsprong. Na een kwartiertje spelen is de stand 4-5. Wanneer Vincent met zijn eerste ( na een enorm aantal pogingen en rebounds van Jordi ) de gelijkmaker aantekent, gaat de wedstrijd kantelen. Na een mooi one-hander doorloop van Lars en nog twee van afstand van Vincent wordt de rust bij 8-6 bereikt.

En ook Lars 7 stuks deze wedstrijd.

Na de rust wordt in snel tempo het verzet van Excelsior gebroken. Tom (2x), Nikki en Vincent beslissen in 5 minuten wedstrijd en bij 12-6 is de wedstrijd beslist. De tweede helft wordt verder de strijd tussen Lars en Vincent. Maar dan om wie er de meeste gaat scoren. Dit wordt uiteindelijk een gelijke stand bij 7-7. De wedstrijd eindigt met een ruime 22-12 overwinnning voor Avanti.

Door deze overwinning staat Avanti|Post Makelaardij nu aan kop van de ranglijst en speelt komende week de belangrijke uitwedstrijd iin Den Haag tegen Achilles.  Ook een tegenstander waar lang niet tegen gespeeld is. De laatste keer was in april 2006, toe nog een wedstrijd in de 1e klasse.

Doelpunten:  Vincent van Beek(7), Lars Molijn(7), Nikki van Trigt(3),  Jordi van Zuidam(2) , Tom Snaphaan(2),  Amy Peper(1)

Met de twee treffers van Jordi in deze wedstrijd raakt het recordtotaal van Stefan Hogervorst ( 930 ) steeds verder uit beeld. Met nog vier wedstrijden te spelen moet Jordi er nog  36 maken. En dat wordt natuurlijk erg lastig.  Topscorer in de huidige competitie is Lars, die na twee wedstrijden al op 13 treffers staat. Lars voert ook de seizoensranglijst aan met 72 stuks gevolgd door Vincent en Tom met 57 en 52.

Ondertussen is ook de indeling van de zaalcompetitie voor het volgend seizoen bekend, flink wat kilometers:

HKA
1 DOS (W) 1 Za Maartensdijk