Vorig seizoen was 17 doelpunten ruimschoots voldoende voor de overwinning van Avanti in de thuiswedstrijd tegen Fiks.  Er werd met maar liefst 17-9 gewonnen. Dit keer een hele andere wedstrijd tegen angstgegner Fiks. Wel 17 doelpunten, maar deze keer komt Fiks tot 18 treffers en neemt de twee punten mee terug naar Oegstgeest.

Vooraf werd een spannend potje verwacht. Nou dat werd het ook met spektakel tot in de laatste seconde van de wedstrijd. De wedstrijd begint lekker met de eerste bal van Tim die hij er kort bij de korf  in legt. Hij staat samen met Stefan, Judith en Nikki voor de korf. Deze keer Stefan en Jordi niet samen in een vak. Na dit mooie begin loopt Fiks snel uit naar een 1-3 voorsprong.  In de verdediging starten trouwens Jordi , Kirsten, Vincent en Floor. Tom Snaphaan is nog geblesseerd.

Kort daarop zijn de rollen weer omgedraaid. Een stip van Tim, Nikki van haar eigen stekkie 4 meter achter de korf en Vincent.  Avanti weer op voorsprong. Daarna het weer drie op een rij voor Fiks. Met daar bij twee treffers van Dominique van Welzen die in de eerste helft met 4 treffers uiterst productief is.  6-7 is de stand dan en het is weer tijd voor drie treffers van Avanti. Nikki, Kirsten (stip) en Jordi schieten Avanti weer naar een 9-7 voorsprong.  Een stand waarmee de rust ook wordt bereikt.

Na een sterke start van Avanti in de tweede helft staat er na 7 minuten zelfs een 11-7 voorsprong op het bord. Steef met zijn eerste van het seizoen en Tim tekenen hiervoor.  Cruciaal daarna zijn een paar fraaie aanvallen van Avanti. De verkregen kansen worden niet benut en geven Fiks de gelegenheid terug te komen in de wedstrijd. Wat zij dan ook gretig doen. Mart Hortensius is inmiddels in het veld gekomen bij Fiks.

Na een kwartiertje in de tweede helft komt Fiks terug tot 11-10. Judith nog wel van afstand 12-10. Een belandrijke rol voor Melissa Heijne van Fiks dan die van afstand en met een strafworp de ploegen weer naast elkaar brengt op 12-12. Er volgt een tumultueuze slotfase waarin Fiks zelfs nog twee strafworpen mist.  Het kost Youp Coli nog een gele kaart die na het missen van een stip zich afreageert. Roy Vreeken mist de andere strafworp.

Een belangrijk moment is wanneer bij 14-15 een schot van Tim uit de korf draait. Geen gelijkmaker en in de daaropvolgende aanval benut Mart Hortensius een strafworp. Er zijn dan nog 8 minuten te spelen. 14-17 van wederom Melissa Heijne lijkt de wedstrijd te beslissen. Jordi en Steef beslissen anders en tekenen voor toch weer de aansluitingstreffer.  Fiks speelt in de slotfase dan nog een paar lange aanvallen bij een 16-18 voorsprong.  In de laatste minuut van de wedstrijd de 4e treffer van Vincent van afstand.  En de bal komt zowaar nog een keer in de aanval.  Het laatste schot van Jordi mist echter de korf net.

Nipte winst voor Fiks in een zeer  spannende en op en neer golvende  wedstrijd.  Op naar de derby tegen De Meervogels volgende week in Zoetermeer.

Doelpunten Avanti : Vincent (4) Tim (4) Nikki (2) Stefan (2) Jordi (2) Kirsten (2) Judith (1)

Foto’s

Uitslagen:
HKC – Sporting Delta 14-13
DOS (W) – De Meervogels 24-17
DeetosSnel – Tempo 11-19

Stand:

Tim mede topscorer ( samen met Vincent ) met 4 en dit seizoen met 8 aan kop van de topscorerslijst
5-6 en 6-6 in een oogwenk door Vincent, 2 schoten in 2 aanvallen
Na de wedstrijd handtekeningen voor de selectie voor de jeugd.
Als je haar maar goed zit, mooi stukje werk van de moeders