De hoofdmacht van Avanti | Post Makelaardij ging in de eerste veldwedstrijd na de zaalcompetitie fors onderuit tegen Dalto/Klaverbladverzekeringen uit Driebergen. Na een van Avanti-zijde hele slechte eerste helft (ruststand 12-6) liep Dalto na de rust met een run van zes doelpunten weg naar een 18-7 voorsprong en was de wedstrijd helemaal gespeeld. Met het inbrengen van Angelo van der Hout, Tim van Dorp en Lars Molijn in de tweede helft waren er toch nog wat goede dingen te zien waar verder op doorgebouwd kan worden. Maar al met al een wedstrijd om heel snel te vergeten en volle focus op de aankomende thuiswedstrijd tegen SKF. Eindstand 25-15.

Doelpunten: Jitte Janssen (3), Tom Snaphaan (3), Manon Ballings (2), Tim van Dorp (2), Angelo van der Hout (2), Judith Goedendorp, Lars Molijn en Merijn Sevenhuysen.

Andere uitslagen:
Swift (M) – Groen Geel/IJskoud de Beste 18-24
SKF – Sporting Delta 10-18
DSC – Fiks 16-14

Stand Hoofdklasse B:

Programma zaterdag 14 mei:
15:30 uur Avanti | Post Makelaardij – SKF
15:30 uur Sporting Delta – Dalto/Klaverbladverzekeringen
15:30 uur Fiks – Swift (M)
17:30 uur Groen Geel/IJskoud de Beste – DSC