Vandaag de tweede thuiswedstrijd van Avanti | Post Makelaardij.  En bij aanvang van de wedstrijd staat Avanti er op de 5e plek nog niet eens zo slecht voor. Slechts 2 verliespunten. Alleen de tegenstander van vandaag heeft er minder. Vorige week verspeelde DSC een eerste puntje tegen titelkandidaat Groen Geel. Op papier een topper dus. Maar misschien is de stand nog wel wat vertekend want de 4 door Avanti gepakte punten waren tegen de twee staartploegen, Swift en SKF.

Vooraf zijn de statistieken tegen DSC niet positief. De laatste keer dat Avanti DSC aan de zegekar wist te binden is al weer 4 jaar geleden in de wedstrijd voor promotie naar de KorfbalLeague in Eindhoven. Grote man was toen natuurlijk Jordi van Zuidam, en gelukkig is hij er vandaag ook weer bij.  Floor en Manon kunnen helaas door blessures niet meedoen.  Yona begint daardoor in de basis. Bij DSC is Robert Roubos er na een weekje schorsing ook weer bij.

Floor en Manon vandaag niet inzetbaar

Slechte omstandigheden op de Groene Wijdte. Het regent al bij het begin van de wedstrijd en het zal ook niet meer stoppen.  DSC komt stevig uit de statblokken en Avanti loopt alleen maar achter de feiten aan.  Het zijn de dames van DSC die het doen. Pia Donkers heeft na 3 minuten er al twee in liggen en kan ondertussen nog een strafworp missen ook.  En door Laudi Smits wordt het zelfs 0-3 voordat Jordi de score voor Avanti opent. Maar verder komt Avanti er in de 1e helft niet echt aan te pas. Het is Mirthe die Avanti in de wedstrijd kan houden door in de eerste helft maar liefst 5 keer te scoren. Aan DSC kant doet Aimee Schuengen met 4 treffers ook lekker mee. Het zijn de dames die in de eerste helft maar liefst 14 van de 19 treffers maken. Bij rust een kleine 9-10 voorsprong voor DSC.

Mirthe on fire vandaag, 5 treffers maar liefst in de 1e helft.

In de tweede helft een wissel bij DSC die belangrijk zal blijken. Timo de Wit komt in het veld en hij maakt snel het verschil.  Hij zorgt er persoonlijk voor dat met een vrije bal en twee afstand treffers DSC op een 11-15 voorsprong komt. En deze klap komt Avanti niet meer te boven.  Schutter Merijn komt vandaag ook niet verder dan 1 treffer.  Avanti slaagt er niet meer in dichterbij te komen. In de slotfase zijn het Mirthe en Ami Schuengel die respectievelijk hun 6e en 7e treffer scoren.  In de slotfase mag Merel Knetemann ook nog haar debuut maken in Avanti 1.  Florian Bastiaens pakt nog een gele kaart bij een onnodige keiharde charge op Stefan. De eindstand wordt 16-21.

Doelpunten:  Mirthe (6) Jordi (3) Nikki (2) Judith (2) Merijn (1) Arie (1) Tom (1)

Eigenlijk kwam Avanti er vandaag niet echt aan te pas in de regen. Een toppers was het dan ook zeker niet.  Vooral de dames van DSC maakten het verschil. Volgende week uit bij Fiks zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden. Onderin de ranglijst de eerste twee puntjes voor Swift met een nipte zege op SKF dat daardoor puntloos onderaan blijft.

Uitslagen:

Dalto | Klaverblad Verzekeringen – Fiks 26-12