Avanti | Post Makelaardij ging kopje onder in Scheveningen. In een niet al te beste wedstrijd kwam de blauwwitte brigade met 7-1 achter, trok de stand vlak na rust weer gelijk (7-7) maar kwam in de slotfase tekort. KVS pakte de overwinning (12-11) en daarmee de eerste punten in de Ereklasse. Op onderling resultaat staat Avanti nog wel op de derde plaats maar is nu afhankelijk van de wedstrijden Fortuna – KVS volgende week en KVS-TOP een week later. Eindigen KVS en Avanti gelijk in punten dan is het doelsaldo van de onderlinge wedstrijden bepalend.

In de thuiswedstrijd had de ploeg uit Pijnacker nog ruim gewonnen (19-13) van KVS, maar deze zaterdag zag het publiek een totaal andere wedstrijd. Veel meer beleving en de wil om te winnen bij KVS waar Avanti | Post Makelaardij in de aanvangsfase niet leek te beseffen dat de wedstrijd al begonnen was. Zonder de zieke Vincent van Beek keek het al snel tegen een 2-0 achterstand aan. Na een vrije bal van Nikki van Trigt (2-1) stoomde KVS zelfs verder door naar 7-1. Een doelpuntenmarge van zes doelpunten verschil. Om voordelig uit te komen in het onderling resultaat bij gelijk eindigen mocht Avanti niet verliezen met meer dan zes doelpunten verschil. Na een time-out van coaches Henk Jan Post en Peter van Duijn wist Avanti | Post Makelaardij de korf beter te vinden. Met een run van vijf doelpunten achter elkaar werd een 7-6 ruststand bereikt.

Toen Tom Snaphaan na rust de 7-7 scoorde ging het in grote getalen opgekomen Avanti-publiek er eens goed voor zitten. Maar het gehoopte erop en erover scenario ging niet door. KVS kwam via een strafworp en een afstandschot op 9-7 en Avanti kon weer in de achtervolging. Het liep aanvallend niet lekker vandaag. Veel fysieke duels (er mag tegenwoordig veel) en vooral reboundend kwam Avanti tekort. Natuurlijk heeft KVS meer lengte, maar het ontbrak de Pijnackernaren ook aan snelheid in het aanvalsspel. Na de 10-8 nog wel de 10-10 via Tim van Dorp en aanvoerster Nikki van Trigt, maar na de 11-11 scoorde KVS uit een vrije bal de winnende treffer. Eindstand 12-11. Een verdiende overwinning voor KVS/Groeneveld Keukens. Volgende week zaterdag alweer de laatste wedstrijd in deze veldcompetitie. Avanti | Post Makelaardij speelt dan tegen TOP/IAA Fresh uit Sassenheim.

Doelpunten: Tom Snaphaan (4), Lars Molijn (2), Nikki van Trigt (2), Tim van Dorp, Kirsten Tuinder en Jordi van Zuidam

Foto’s

Andere uitslag:
TOP/IAA Fresh – Fortuna 9-10

Stand:

Eerste doelpunt Avanti | Post Makelaardij via Nikki van Trigt:

Lars Molijn strafworp (7-3):

Kirsten Tuinder scoort zeer kalm onder de korf de 7-5: