Zaterdag 29 mei stond er voor de seniorenselectie 1/2/3/4 weer een oefenwedstrijd op het programma. Deze keer niet tegen de A1 maar twee mixed teams uit de seniorenselectie tegenover elkaar. Team blauw tegen team zwart. Voor de laatste keer zonder de 27-plussers, want vanaf zaterdag 5 juni mogen ook zij weer onderlinge wedstrijden spelen.

De wedstrijd stond gepland om 13 uur maar begon later doordat het filiaal Dordrecht dacht dat de aanvangstijd een uur later was. En toen de wedstrijd eenmaal begonnen was lag deze na een minuut alweer stil na een vervelende knieblessure van Sten waarvoor de ambulance moest komen. Hulde aan Linda, Mirthe, Jody, Angelo en Stefan vD hoe zij tijdens het wachten op de ambulance er als echte teamies waren voor Sten. Samen met Jeanette en John hielden zij de moed er voor hem in. Zelden iemand na zo’n blessure lachend de ambulance zien ingaan. Foto’s later op de middag in het ziekenhuis gaven gelukkig aan dat er niks kapot was en dat brace en fysio hem er weer bovenop zullen brengen. Succes en beterschap Sten!

Na het vertrek van de ambulance werd de wedstrijd hervat. Het werd een leuke en nuttige oefenwedstrijd met een scoreverloop die ook interessant was. Verder zagen we het oefendebuut van Mirthe van Staalduinen, net overgekomen van Fortuna/Delta Logistiek. Een slimme speelster waar Avanti | Post Makelaardij veel plezier aan gaat beleven. Welkom Mirthe! En we zagen ook de broers van Dorp in een vak, met de ouders als aandachtige toeschouwers op het parkeerterrein. Tim van Dorp is zich stormachtig aan het ontwikkelen en klopt voorzichtig op de deur van het eerste. Zeer atletisch, gedreven en met een enorme sprongkracht maakt hij op deze jonge leeftijd al indruk.

Team zwart leek lange tijd de bovenliggende partij nadat zij na de 6-6 uitliepen naar 6-11. Ook tot de 10-14 was er nog niets aan de hand waarna team blauw de wedstrijd volledig liet kantelen door na de 10-14 zesmaal op rij te scoren naar de 16-14 waarna Brend met zijn vijfde treffer de eindstand op 16-15 bracht voor team blauw.

Doelpunten team Blauw: Angelo (3), Nathan (3), Tim (3), Danielle (2), Maud, Mirthe, Stefan vD, Yona en Yvette

Doelpunten team Zwart: Brend (5), Kirsten (3), Anouk (2), Reinier (2), Tom V (2) en Emiel.

Zaterdag 5 juni mogen de 27-plussers ook weer oefenwedstrijden spelen. Als 27-plus team gaan ook zij weer de wei in. Benieuwd of we dezelfde vreugdeperikelen zien als wanneer de koeien in het voorjaar na maanden stal weer naar buiten mogen 😉

De onfortuinlijke maar nog steeds opgewekte Sten wilde wel een foto voor zijn instagram hebben. Bij deze!
Uitgezwaaid door zijn teamies op weg naar het ziekenhuis in Delft. Deze kan ook op insta Sten!
Broertjes van Dorp bij elkaar in het vak. Hier scoort Tim de 2-2.
Debuut van Mirthe van Staalduinen werd opgeluisterd met een doelpunt!
Scheidsrechter Wouter Vernhout was weer van de partij!
Emiel legt aan voor een afstandsschot
Strafworp Nathan voor de 11-14 wat het begin van de inhaalrace van team blauw was
Linde tegenover Linda
En Yona weer trefzeker uit een vrije bal