Na de overtuigende 22-8 zege van Avanti | Post Makelaardij A1 vorige week op een mix team uit de het eerste, tweede, derde en vierde stond zaterdag 22 mei weer een oefenwedstrijd gepland tegen een senioren mix team. Deze keer een combinatie vanuit het tweede, derde en vierde. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat de senioren geen zin hadden in weer zo’n afstraffing. Er zat veel meer energie en passie in en het A1 ondervond deze keer forse weerstand (zowel fysiek als mentaal).

Ruben Post opende de score in de eerste minuut van afstand en de toon was gezet. Na de 1-1 van Renske pakten Ruben Louwerse (balletje onder de korf) en Jody (doorloop) door naar 3-1. Deze seniorencombinatie had met de lengte van Ruben Louwerse en Amber meer rebound dan het seniorenteam van vorige week en met Brend staat er natuurlijk een aanjager/winnaar pur sang in het veld. En werd het ook een mentaal spelletje met veel juichen bij doelpunten en onderscheppingen.

Toch had ook dit seniorenteam het niet gemakkelijk tegen het felle ballijn verdedigen van de A1. De junioren kwamen via Josan en Pim weer op gelijke hoogte (3-3) en via een strafworp van Luke zelfs op voorsprong. Waarna de scores gelijk opgingen naar 6-6. Vlak voor de rust brachten Amber (achter de korf) en Brend (doorloop) de eerste twee doelpunten marge voor de senioren op het manuele scorebord (8-6), waarbij de ploegen bij 9-7 gingen rusten.

Na de enorme klapper van vorige week dacht het A1 er mogelijk te makkelijk over dat deze senioren mix nog beter te kloppen was en dit seniorenteam was er op gebrand om niet net zo gepiepeld te worden. Dus ja het was officieel een oefenwedstrijd, maar er werd wel op het scherpst van de snede gestreden om de eer. Soms werd het randje opgezocht en had scheidsrechter Wouter Vernhout zijn handen vol aan de wedstrijd. En kon verzorgster Jeanette Schreuder de EHBO-kit er regelmatig bij halen.

Gelijk na de rust waren het Luke en Lars die het A1 terug in de wedstrijd brachten (9-9). Na de 11-11 liet Yona haar scherpte in de afronding weer zien. Uit een mooi lange pass van Ruben Louwerse scoorde zij de 12-11 en uit een vrije bal de 13-11. Het seniorenteam leek aan het langste eind te trekken na de 15-12 van Brend uit een strafworp, maar een sterk slotoffensief via Merel, Mark en Luke bracht de eindstand op 15-15.

Doelpunten Sen Mix: Yona (4), Brend (3), Jody (2), Jurgen (2), Ruben L (2), Amber en Ruben P

Doelpunten A1: Luke (5), Merel (3), Pim (2), Jasper, Josan, Lars, Mark en Renske

Na de wedstrijd was het terras open voor de spelers, speelsters en begeleiding. Wel op 1.5m en na registratie, alles netjes volgens de laatste regels. Weer een klein stapje vooruit. Vaccinaties schieten nu op, nog even volhouden en hopelijk is er in het nieuwe seizoen meer mogelijk!

Video eerste helft met dank aan Edward Beemer

Video tweede helft totdat batterij op was

Link foto’s

Twee doelpunten van Jody Hooimeijer, mooie doorloop en prachtige vrije bal met Yona Peper
Benutte strafworp van Luke Sonneveld
Yona Peper weer zeer doeltreffend van afstand en met vrije ballen
Jasper, the flying Dutchman….
…krijgt een ouderwetse emmerdoorloop van Brend tegen
Scheidsrechter Wouter Vernhout had zijn handen vol aan beide ploegen die soms het randje opzochten
Merel Knetemann deze keer voor de korf, echter drie maal doeltreffend vanachter de korf
Er werd fel gestreden om elke bal. Broers Molijn tegen Ruben. De man van 2.50 meter volgens Lars.
Yona, Emiel en Ruben vieren de 13-11 van eerstgenoemde
En mooie beleving van Jurgen en Ruben na het doelpunt van Jurgen naar 14-12!
Spelletje Twister?
Fraaie doorloop van Lars Molijn