Het blijft een lastige missie voor Avanti | Post Makelaardij om punten  te pakken tegen Tempo. Het lijkt wel of er bij Tempo het beste boven komt in de wedstrijden tegen Avanti. Want vreemd genoeg schiet Tempo ineens weer met scherp in de Viergang met een schotpercentage van 27%. En daar win je elke wedstrijd mee in KL2. Helaas kan Avanti daar maar een magere 18% tegenover stellen met een 22-26 nederlaag als resultaat na 11-14 bij rust.

Teams van de week F1 en F2

Avanti start zonder de geblesseerde Merel Knetemann en Tim van Dorp en met een weer fitte Tom Snaphaan in de gelederen. En natuurlijk Jordi van Zuidam die op gaat voor zijn 250e wedstrijd in het keurkorps van Avanti en bezig is aan zijn afscheidstoernee.

Stippie Vince voor 2-0

De blauwhemden starten nochtans erg sterk aan de wedstrijd. Vincent, ook bezig met zijn afscheidstoernee,  is al gelijk on fire met een afstandstreffer en een strafworp  voor een snelle 2-0 voorsprong. Daarna een vrije bal van Floor en een strafworp, die heel lang aarzelt in de korf te vallen, van Nikki. Een voorsprong van 4-1 dan al en eigenlijk lijkt er op dat moment geen vuilltje aan de lucht. De verdediging zit er strak op en de druk levert zelfs een schotklokoverschrijding voor Tempo op. Nummertje 5 en 6 zijn dan voor Tom en Vincent (3e al weer) voor een 6-3 voorsprong.

Tom is weer helemaal fit

Maar Tempo laat zich niet gek maken en blijft rustig zijn eigen spel spelen. Met in de eerste helft Noah Kuiper in de hoofdrol. Halverwege de eerste helft wordt er weer aangesloten met de 6-6 door Noah Kuiper. De 7-6 is een hele fraaie van Yona vanaf de achterlijn maar daarna is het Tempo in de hoofdrol. 7-8 door Noah Kuiper met al weer zijn 5e treffer (56% op dat moment).

Anna Otte stopt Nikki af. Bij de gegeven strafworp laat Nikki iedereen de adem inhouden. Maar hij valt er in !

Henk-Jan en Peter nemen een Time-out maar dat mag niet baten. Nathan gaat naar de kant met een blessure aan zijn duim. Lars komt in het veld naast Tom en Jordi gaat naar het andere vak naast Vincent. Het kan echter niet verhinderen dat Tempo uitloopt naar 11-14 bij rust. De laatste Avanti treffer is al weer de 5e van Vincent.

Na rust wordt het zelfs nog 11-15 en 11-16 waarna Avanti zich weer opricht.  Pas na acht minuten in de tweede helft de eerst Avantitreffer van Floor, maar daarna slaat de vlam in de pan. Onder luide aanmoedigingen van het publiek zijn het Jordi (zijn 1e pas ) en Vincent voor 14-16. Amber komt dan in het veld en na tien minuten in de tweede helft is het weer gelijk. Lars kan 15-16 scoren na een fraaie onderschepping van Vincent in de verdediging en de gelijkmaker is van Tom. Het is weer een wedstrijd en wat een spanning.

Door het ontbreken van Tim is Lars nu de enige Avanti speler die alle KL2 wedstrijden meegespeeld heeft.

Inmiddels heeft Pim de Jong de plek ingenomen van Noah Kuiper en hij zet het goede werk van zijn ploeggenoot door en schiet ook bijna alles binnen. Het blijft zeer spannend en stuivertje wisselen tot 21-21. Tot Tempo in de slotfase toe slaat met zuiver schieten. De eindstand wordt 22-26. Jammer want met maar liefst 30 meer schotpogingen dan de tegenstander doet Avanti zich natuurlijk serieus te kort. Werk aan de winkel op de maandagavond.

Jordi in de bloemen na zijn 250e wedstrijd.

Bovenin de ranglijst heeft AW/DTV door de winst op TOP(S) zich inmiddels geplaatst voor de kruisfinales.

Doelpunten: Vincent van Beek(8), Tom Snaphaan(4),  Floor Munnik(3), Jordi van Zuidam(2), Lars Molijn(2), Nikki van Trigt(2), Yona Peper(1)

Inmiddels heeft Jordi met zijn twee treffers vandaag zijn totaal opgehoogd naar 888. Nog 42 te gaan in nog 9 wedstrijden dit seizoen om de 930 van Stefan Hogervorst te achterhalen.

Uitslagen:

TOP (A) – Dalto/Klaverblad Verzekeringen 24 – 25
DSC 1 – Unitas/Perspectief 26 – 22
AWDTV/IJskouddebeste – TOP/IAA fresh 27 – 22
Mid-Fryslân/ReduRisk – Oost-Arnhem 32-16

Stand:

Nikki van Trigt uit een strafworp (doet-ie het of doet-ie het niet) de 4-1:

Vincent van Beek van afstand voor de 6-3:

Tom Snaphaan voor de 16-16 gelijkmaker:

En Jordi van Zuidam in zijn 250e wedstrijd voor Avanti 1 met de 19-19 (zijn 888e doelpunt):

Floor Munnik voor de 20-20 via een afstandsschot: