De uitslag van deze oefenwedstrijd doet anders vermoeden, maar Avanti Post Makelaardij 2 speelde best een goede wedstrijd tegen AW.DTV. Veel aanvallende druk en goede rebound, het ontbrak alleen aan de afronding. Het schot werd veel gezocht en genomen en er kon door de prima afvang veel herhaald worden. De scherpte was er nog niet in de afronding, maar dat zal de komende weken alleen maar beter worden.

Reboundoverwicht in beeld bij Amber van Leuveren
John Hagen dit jaar met nieuwe trainer-coach Colin Geene een duo

Tim van Dorp overgekomen uit de A1 als nieuwkomer in de selectie

In de aanvangsfase had Avanti PostMakelaardij nog het initiatief in het scoreverloop via Ruben Louwerse (1-0) en Nathan Tuinder (2-1), maar na de 2-2 kregen de Pijnackernaren het overwicht in aantal kansen niet uitgedrukt in doelpunten. Met de rust (wedstrijd van 2×20 min) stonden de Amsterdammers met 2-3 voor.

Ruben Louwerse legt aan voor de 1-0

Na de 2-4 scoorde Yona Peper van afstand de 3-4 uit een mooie aanval waarbij iedereen in beweging was. Het patroon wat de nieuwe coach Colin Geene graag wil zien in elke aanvalsopzet. AW.DTV was echter duidelijk effectiever in het afronden van de kansen en wist ook geroutineerd drie strafworpen mee te krijgen en te benutten. Eindstand 4-9.

Doelpunten: Nathan Tuinder (2), Ruben Louwerse en Yona Peper.

Link foto’s

One-hander Yvette Nooteboom