In de eerste competitiewedstrijd onder nieuwe trainer/coach Colin Geene kon Avanti 2 gelijk aan de bak tegen DSC 2.   DSC beschikt al een aantal jaren over een zeer brede en sterke selectie. Er wordt zelfs met het 2e en 3e in de reserverhoofdklasse gespeeld. En sterker nog, toen vorig seizoen na 8 wedstrijden op het veld de competitie door Corona gestaakt werd stond DSC in beide reservehoofdklassen aan kop. Uitzonderlijk. En dit seizoen zijn er ook nog wat talentvolle junioren doorgekomen.

DSC begint sterk aan de wedstrijd. Een flink reboundoverwicht geeft de fysiek erg sterke ploeg de gehele eerste helft een voordeel. Na een kwartiertje staat er al een 2-7 stand op het scorebord. Gelukkig krijgt Avanti tijdig de zaakjes wat beter op orde.  De rust wordt bereikt bij 5-9 na een fraaie treffer van Tim uit een vrije bal van Nathan.

Nathan scherp onder de korf

Na de rust een sterke fase van Avanti. Kirsten, Tim, Nathan met een fraaie treffer onder de korf en Brend wordt weer aangesloten bij 9-10. DSC loopt dan snel weer uit naar 9-13 door 3 treffers van afstand. Bij de 9-12 zit Brend er wel heel dichtbij maar de treffer wordt goedgekeurd. Ruben komt dan in het veld voor een betere rebound en dat pakt goed uit. Het draait daarna een stuk beter en het wordt zelfs weer spannend. Het verschil blijft 2. Bij 13-15 vlak voor tijd een afstandschot van Tom uit de korf. Jammer want dat wat de laatste kans om nog terug te komen. DSC speelt de wedstrijd dan rustig uit. Eindstand 13-15.

Tim van Dorp vanuit de junioren over naar de selectie

Doelpunten:
Nathan Tuinder, Tim van Dorp en Brend Dingenouds allemaal (3), Kirsten Tuinder en Tom Vreugdenhil (2)

Uitslagen:
SKF 2 – Dalto | Klaverblad Verzekeringen 3 17 – 25