Wat een merkwaardige dag.  Geen publiek.  Corona toezichthouders. Alleen maar regen en ijskoud. Maar wel vier punten voor de selectie. En daar gaat het uiteindelijk natuurlijk om.  Door de gewijzigde Coronaregels geen toeschouwers op de Groene Wijdte. Daarom is er in de loop van de week door diverse mensen hard gewerkt aan het mogelijk maken van een Livestream. Dit is met wat vallen en opstaan gelukt en ongeveer 100 kijkers hebben de wedstrijden online kunnen bekijken. Een mooie prestatie !

Door de enorme bakken water die er uit de hemel op ons neerdalen moet er in de slotfase van de wedstrijd van het 2e op het hoofdveld al een paar keer gedweild worden. Besloten wordt dan ook om de wedstrijd van het 1e op veld B te spelen. Even wordt zelfs overwogen helemaal niet te spelen. Maar gelukkig wordt de regen toch iets minder.  Er wordt iets later gestart want de A3 is daar nog aan het spelen.

Hulptroepen bij het prepareren van het veld
Angelo na zijn handblessure voor het eerst weer in de basis. Arie vandaag op de bank.

Aangezien Rohda puntloos onderaan de ranglijst staat wordt er geen spannende wedstrijd verwacht. Avanti begint sterk aan de wedstrijd. Voor de korf staan Tom, Stefan, Linda en Nikki. Verdedigend starten Merijn, Angelo, Judith en Jitte. De eerste twee schoten van Tom treffen al gelijk doel en als Avanti na 10 minuten al op een 6-1 voorsprong staat lijkt wel zeker dat Rohda een moeilijke middag gaat krijgen. Vooral het plekje recht achter de korf bij de achterlijn levert Avanti goud op. Bijna alle schoten vanaf die plek vallen er in.  En ondanks de glibberige omstandigheden vallen de doelpunten toch wel makkelijk. Bij rust staat er dan ook een riante geruststellende 15-9 voorsprong op het scorebord. Niets aan de hand zou je zeggen.

Nikki 5-1 vanaf ‘het plekje’ achter de korf

Verassend genoeg is het toch Rohda dat in de tweede helft nog aardig kan terugkomen. Echt spannend wordt het echter niet meer. Maar toch, halverwege de tweede helft is Rohda teruggekomen tot 18-15. Maar verder laat Avanti Rohda niet komen. Eindstand 21-18.

En wie had dat voor het seizoen kunnen bedenken. Na 5 wedstrijden ongeslagen aan kop in de Hoofdklasse. Een fantastische prestatie voor de ploeg van Tom en Henk Jan. Maar puntjes van verbetering zijn er natuurlijk nog wel. Aandachtpuntje is de tweede helft. Tegen de Meervogels 6-6 na rust en tegen Rohda zelfs een negatief resultaat van 6-9. Dus ruimte genoeg voor verbetering.

Judith wederom topscorer met 5 en nu alleen topscorer dit seizoen met 18 doelpunten

Volgende week op bezoek bij Fiks in Oegstgeest. En dit is toch wel een serieuze angstgegner voor Avanti. Het lukt de laatste jaren maar niet van Fiks te winnen, de cijfers spreken boekdelen:

Wedstrijden tegen Fiks: 15 , Gewonnen 1, Verloren 10, Doelpunten voor 154, Doelpunten tegen 185

[uit de oude doos] De laatste keer dat er van Fiks gewonnen werd is al weer zo’n 45 jaar geleden en werd er nog in drie vakken gespeeld…
De in het verslag genoemde namen zijn Joop vd Berg , Bram Post en Peter Verweij.

Doelpunten: Judith (5), Merijn (4), Stefan (4), Tom (3), Nikki (3), Angelo (1) en Linda (1)

Meer Foto’s

Uitslagen: