Vrijdagavond 12 april was de Avanti Pubquiz terug van weggeweest in de Avanti kantine. Dat deze traditionele activiteit gemist werd, bleek al uit het aantal aanmeldingen. Maarliefst 23 teams, bestaande uit 3-6 teamleden zorgden voor een volle kantine en een gezellige sfeer.

Het was alweer een tijdje geleden, want de vorige Pubquiz werd georganiseerd toen er nog Covid-19 regels golden, en zodoende online gecommuniceerd moest worden. De winnaars van die editie (Antwoord D, schoenen) hebben al die tijd de wisselbeker in huis gehad en konden hem nu eindelijk weer bij de organisatie inleveren. Omdat er al zo lang overheen gegaan was, werd quizmaster Luke Sonneveld ingeschakeld om deze editie van de Pubquiz te organiseren en dat deed hij met verve. 8 variërende rondes en op het einde een sfeervolle muziekronde.

Van tevoren werd al gespeculeerd over de volgende editie, welke dan traditiegetrouw weer georganiseerd zal worden door de vorige winnaar. Team ‘De eeuwige tweede’ met teamcaptain Martin Hoekstra ging er geheel tegen de teamnaam in met de eerste plek vandoor.  De ervaren quizzers eindigde met een behoorlijke voorsprong op de overige teams. De rest van het podium werd ingenomen door ‘De ongeslagen kampioen’ en ‘De sprinkhanen’, die het onderling nog moesten uitvechten wat de precieze volgorde zou zijn omdat zij met exact hetzelfde puntenaantal geëindigd waren. Ronald en Ro namen de grote verantwoordelijkheid als beste hoofdrekenaars van beide teams en moesten de door quizmaster Luke geven som als snelste oplossen. Ronald won en zo werd ‘De ongeslagen kampioen’ tweede.

De top 3 op een rijtje:

Alle deelnemers onwijs bedankt dat jullie er waren en wij hopen dat jullie net zo’n leuke avond hebben gehad als de organisatie!

De NAC.