Dordrecht – Avanti|Flexcom A1 was er heel dichtbij. Maar uitgerekend in het beslissende duel met koploper Sporting Delta A1, waar een zege promotie naar de hoofdklasse zou betekenen, liet het team van Henk-Jan en Stefan het afweten. In Dordrecht liep Avanti|Flexcom A1 de gehele wedstrijd achter de feiten aan en kroonde Sporting Delta zich terecht tot kampioen: 16-14.

De thuisclub dwong Avanti|Flexcom A1 vanaf het begin in de achtervolging. Alleen Floor bracht haar ploeg bij 6-6 één keer langszij. Maar met een tussensprint voor de rust, stelde Sporting Delta snel weer orde op zaken. De rust kwam bij 9-6. “Het was van beide kanten geen goede wedstrijd. Dat zie je vaak bij dit soort wedstrijden”, analyseerde Henk-Jan na afloop.

Een met scherp schietende speelster aan Dordtse zijde deed Avanti|Flexcom de meeste pijn. “Ik denk dat zij in totaal tien keer heeft geschoten, waarvan zes keer raak van grote afstand”, gaf de oefenmeester het belangrijkste verschil aan tussen beide titelconcurrenten. “Naast dat wij de doelpunten niet maakten, waar we dat de laatste tijd tegen andere sterke tegenstanders wel deden.”

In de tweede helft bleef de A1 tot het einde aan een elastiek bungelen. Nadat Merel en Nathan de achterstand kort na de onderbreking hadden geminimaliseerd (9-8) schommelde het verschil in doelpunten tot het laatste fluitsignaal steeds tussen de één en twee treffers. Sporting Delta slaagde er niet in verder weg te lopen, zoals Avanti|Flexcom niet bij machte was langszij te komen. Daardoor bleef het tot het einde spannend. Een einde dat trouwens eerder kwam dan verwacht. Vier minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd vond de scheidsrechter het welletjes en floot hij bij 16-14 af.

Voor Henk-Jan overheerste daarna de teleurstelling. “Dit was een unieke kans, die we niet snel weer zullen krijgen. Dat we het zelf hebben laten liggen, doet pijn.” Toch kreeg trots daarna al snel de overhand bij de trainer. “We hebben een heel sterk seizoen gespeeld, waarin we alleen twee keer van de kampioen hebben verloren. Volgend seizoen blijft dit team grotendeels bijeen en zullen ze nog beter worden. Ik verwacht dat de selectie in de toekomst veel plezier gaat beleven van deze spelers”, besluit hij hoopvol.

[MT]