Het is even stil geweest rond Avanti D1, maar dat betekent niet dat er niets is gebeurd. En dat werd afgelopen zaterdag wel duidelijk. Op het menu: de thuiswedstrijd tegen Groen Geel D1, waartegen ook het veldseizoen begon.

Die eerste wedstrijd was heel spannend en eindigde in 13-13. Beide ploegen hadden verder alle wedstrijden gewonnen en stonden dus bovenaan in de poule. De thuiswedstrijd gisteren – 1 juni – ging dus echt om de knikkers: het kampioenschap.

Op vrijdagavond duidelijke instructies namens de coaches: ‘Maak de kinderen niet zenuwachtig; we  benaderen deze wedstrijd zoals we altijd doen.’ Die instructies werden opgevolgd, of het effect had was de vraag.

De eerste 10 minuten waren voor een sterk Groen Geel, dat erg veel lengte in de ploeg had en op een slimme, fysieke wijze speelde. Maar zoals zo vaak dit seizoen bleef Avanti D1 zijn eigen spel spelen. Na 10 minuten kroop het team uit z’n schulp, geholpen door een tactische time-out. De ploeg rechtte de rug na een achterstand en pakte een voorsprong van 3 punten bij de rust.

Na de rust was de D1 helemaal los en liet het echt schitterend veldspel zien; Groen Geel had niets in te brengen. Knap van deze ploeg die echt een enorme groei heeft laten zien. Alle spelers wisten te scoren en ook op mooie wijze. Mooi uitgespeelde aanvallen resulteerden in doorlopen, maar ook erg mooie afstandsschoten. Het talrijk opgekomen publiek heeft kunnen genieten, een mooi voorproefje voor Avanti 1 die middag.

Nu nog 1 wedstrijd uit bij Velocitas: lekker vrijuit spelen als kampioen! Gaaf om te zien hoe alle spelers van dit team met een paar eerstejaars D onder leiding van Alwin en Wijnand flinke stappen hebben gemaakt.