Uw razende reporter is weer terug. Door afwezigheid de afgelopen weken geen verslag van de E1. Dat betekent niet dat de E1 stil heeft gezeten. Er is weer druk getraind en dat werd afgelopen zaterdag ook weer duidelijk.

Phoenix E1 kwam op bezoek in De Viergang. Een ploeg die wij reeds kenden van een zeer doelpuntrijke wedstrijd in Zoetermeer. Een team dat vooral steunt op 2 spelers en dat werd vandaag nogmaals duidelijk.

De eerste 10 minuten waren volledig voor onze talenten. Een flitsend begin zorgde voor een 6-0 voorsprong met de rust. Maar zoals bekend kwamen toen de 2 spelers erbij die kunnen scoren. Dat overdonderde de E1 helaas flink. En binnen 5 minuten (!) stond het 6-8.

Maar onze ploeg laat zich het hele zaalseizoen niet kennen en bleef ervoor strijden. De derde 10 minuten waren weer voor Avanti E1, maar helaas bleef Phoenix de 2 spelers vooral centraal stellen en lukte het niet om helemaal dichterbij te komen.

Anders dan bij andere ploegen zorgen de trainers ervoor dat wij als team spelen en echt allemaal scoren. Wat een beleving de gehele wedstrijd. Dat je dan niet wint, is natuurlijk erg jammer. Maar hier leren wij ook van en de overwinningen komen er zeker nog meer aan in de zaal! Een verrassing zit er zo maar in, zeker gelet de wedstrijd waar de E1 team van de week mocht zijn.

Genoten van Manon en haar teamgenoten hebben de spelers zeker, met volle energie aan de bak om zelf ook over 8 jaar in het eerste te staan!