Avanti|Post Makelaardij is het jongste seniorenteam van de vereniging. Het team was vorig seizoen de A4 en ze zijn samen doorgegaan naar de senioren. Jammer genoeg was er geen trainer/coach beschikbaar bij de start van de competitie, maar daar hebben ze uiteindelijk zelf actie op ondernomen.

Het is 9 september en de eerste seniorenwedstrijd staat op het programma, namelijk de uitwedstrijd tegen Valto 8 in De Lier. Het is deze dag erg heet en de spanning staat op de gezichten van Luna, Maud, Esther, Marije, Tamar, Mathijs, Steffan en Kasper. Het 9e teamlid Mirte is helaas nog geblesseerd en hoopt in de zaal weer te kunnen spelen.

De eerste helft loopt gelijk op en bij rust is de stand 9-9. In de tweede helft zag je dat bij de tegenstander de hitte parten gaat spelen en Avanti schiet met scherp. Eindstand 11-23. De toon voor het seizoen 2023-2024 is gezet. Taart en ijs hadden ze bij deze overwinning al verdiend.

De tweede wedstrijd tegen Reeuwijk 3 loopt eigenlijk niet zoals het team graag zo willen zien, maar ze toonden wel veerkracht in de tweede helft. Een achterstand van 5-8 en 8-11 wordt 2 keer vakkundig rechtgetrokken, maar de eindstand was uiteindelijk 12-12. Eindconclusie: tevreden met het punt, maar niet met het spel tijdens deze wedstrijd. Voldoende stof om over na te denken of was het gewoon een slechte dag?

Dan komen de wedstrijden tegen WION 6 en Valto 8 aan de orde. Deze wedstrijden worden thuis overtuigend gewonnen met respectievelijk 21-7 en 20-7. Na 4 wedstrijden heeft het team al 3 punten voorsprong op de nummer 2.

Zaterdag 7 oktober had het team de gelegenheid om hun eerste matchpoint voor hun kampioenschap te verzilveren. Het is de uitwedstrijd tegen Reeuwijk 3 en de spelers zijn erg gemotiveerd om een beter resultaat te behalen dan de eerste wedstrijd tegen Reeuwijk. De zenuwen waren wel wat zichtbaar en in het begin kwam dat ook wat in het spel tot uiting. De snelle 3-1 achterstand werd echter in de eerste helft netjes omgedraaid naar een 5-10 voorsprong. De tweede helft was er geen houden meer aan en stevende Avanti op een 7-22 winst af. Kampioen na 5 wedstrijden met een doelsaldo van 98-44 en inmiddels al 4 punten voorsprong op nummer de 2. De kampioenstaart hebben ze verdiend.

Doelpunten: Esther (7), Luna (6), Maud (3), Steffan (2), Kasper (2), Tamar en Mathijs.

Dank aan alle invallers/reserves die Avanti hebben geholpen met hun behaalde kampioenschap.

Team Makkema