Ook dit zaalseizoen zal AvantiTV de live registratie verzorgen van de thuiswedstrijden van Avanti/Post Makelaardij 1 en 2 voor wie niet lijfelijk aanwezig kan zijn in sporthal De Viergang. Maar dat zal anders zijn dan voorgaande jaren. Wilt u dit seizoen de livestream van Avanti/Post Makelaardij 1 bekijken, dan is het belangrijk dat u dit bericht verder leest. Er verandert namelijk nogal wat.

Eyecons

Avanti/Post Makelaardij 1 komt uit in de Korfbal League 2. En net als de wedstrijden in de Korfbal League, worden ook de wedstrijden in de Korfbal League 2 uitgezonden via Eyecons. Niet via YouTube. Om de wedstrijden te kunnen bekijken, dient een account aangemaakt te worden op Eyecons.com. Dit is gratis, maar wel noodzakelijk. Ga naar www.eyecons.com

Op de Eyecons home pagina vindt u een beeld van de Korfbal League en de Korfbal League 2. Hieronder vindt u alle live wedstrijden en andere video’s van de betreffende competitie. Avanti/Post Makelaardij heeft ook een eigen pagina, waar alle video’s van onze club te zien zullen zijn.

Avanti/Post Makelaardij 2 speelt in de hoofdklasse en de thuiswedstrijden van 1 en 2 lopen niet elk weekend synchroon. Daarom kunt u het volgende verwachten van AvantiTV Live:

Avanti/Post Makelaardij 1

Avanti/Post Makelaardij 2

Thuis Avanti 1: Eyecons

Avanti 2: YouTube

Avanti 1: Eyecons

Avanti 2: Niet door Avanti

Thuis

Avanti 1: Eyecons (tegenstander)

Avanti 2: nader te bepalen

Uit

Avanti 1: Eyecons (tegenstander)

Avanti 2: Niet door Avanti

Voor de keren dat het tweede thuis speelt en het eerste uit, zullen we per keer beoordelen of een livestream te realiseren is. In de week voor de wedstrijddag zullen via de website en de sociale mediakanalen van Avanti de aankondigingen gepubliceerd worden.

Technische aanpassingen

Op technisch vlak is er ook veel veranderd sinds vorig seizoen. Daar is bijna direct na de spectaculaire kampioenswedstrijd tegen DOS (W) mee begonnen en tot op de dag van de eerste livestream aan gewerkt. Een opsomming van de belangrijkste vernieuwingen:

• De internetaansluiting in de kantine is opgewaardeerd naar glasvezel voor een snelle en stabiele verbinding, Perfect voor livestreams.
  • Bekabeling is aangelegd vanuit de meterkast van de kantine naar de plaats in de sporthal waar vandaan de livestream wordt gemaakt.
  • De afstandsbedieningen van het scorebord en de schotklok zijn aangepast, zodat de tijd, score en schotklok informatie automatisch in de livestream verschijnt.
  • De statistieken van de wedstrijd, zijn direct en automatisch in de livestream beschikbaar om de kijkers extra informatie te verstrekken.
  • We hebben de beschikking over de titels die in de Korfbal League en Korfbal League 2 worden gebruikt, waardoor we opstellingen, doelpuntenmakers, balsponsors en andere zaken uniform kunnen laten zien.

U begrijpt dat de wedstrijden van aanstaande zaterdag tegen DeetosSnel 1 en 2 ook voor de livestream crew met recht oefenwedstrijden zijn. We hebben alles droog getest en zaterdag zullen we zien of het ook voor het eggie werkt.

En we hebben nog een primeur. Die zit zaterdag voor het eerst naast Alwin op de commentator-positie.

Lijkt het je wat om ook een bijdrage te leveren aan dit technisch hoogstandje? Met camera-werk of regie? Statistieken? Heb je verstand van computers, audio of zou je wel eens commentaar of een wedstrijdanalyse willen doen. Of denk je iets anders te kunnen bijdragen, loop dan vooral eens langs als we bezig zijn (wel graag vóór of ná de wedstrijd).

Wij hebben er zin in.

En voor zaterdag hierbij de link naar beide wedstrijden. Nog wel via YouTube want oefenwedstrijden. Om het overzichtelijk te houden.

Avanti/Post Makelaardij 2 – DeetosSnel

Avanti/Post Makelaardij 1 – DeetosSnel 1: