Net zoals veel ploegen is het seizoen voor Avanti C4 afgelopen. Na de teleurstellende resultaten tijdens de eerste helft veld en de zaal moest er wat goed gemaakt worden tijdens de voorjaarscompetitie. Ging het dan slecht tijdens de zaal en eerste helft veld?

Zeker niet, er werden genoeg kansen gecreëerd, maar deze gingen er helaas niet in. Ook verdedigend lieten we soms wat ongelukkig een doelpunt door. Tijdens de zaalperiode liet de C4 zien, dat ze echt wel kunnen korfballen. Vooral de wedstrijd tegen de latere kampioen HKV/Ons Eibernest was een genot om naar te kijken. Er werd gestreden voor elke meter en de tegenstander werd volledig vastgezet. Overigens was dit in de eerste wedstrijd ook het geval, maar vergaten we toen te scoren en door te drukken.

Na de laatste zaalwedstrijd had de C4 maar 1 doelstelling: kampioen worden, want het gaat nu best wel goed.

Succes op het veld

De eerste wedstrijd tegen Refleks ging het nog erg moeizaam: met een miniem verschil wist de C4 de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Na een 4-4 ruststand, werd er uiteindelijk met 5-4 gewonnen. In de tweede helft werd er dus geen doelpunt doorgelaten en werden er ook heel weinig kansen weggegeven.

ALO

De tweede wedstrijd was tegen ALO uit Den Haag. Deze ploeg had de eerste wedstrijd ruim weten te winnen, dus de C4 moest vol aan de bak. Ze vlogen werkelijk uit de startblokken en al snel stond er een 4-0 voorsprong op het bord. Helaas konden we deze voorsprong niet vasthouden en kwam ALO terug tot 4-4. Daarna een gelijk opgaande wedstrijd met kansen voor beide teams. Uiteindelijk werd het een terecht gelijkspel.

De week erna was het de beurt om nu weer eens thuis te spelen. Ook nu was de tegenstander ALO. En wat waren de kanjers van de C4 goed. Ze stonden echt als beesten te verdedigen en ook werden er regelmatig ballen onderschept bij het uitverdedigen. Uiteindelijk liet de C4 er maar 3 door, terwijl ALO in de vorige wedstrijden al echt heel veel had gescoord. Helaas wisten wij niet al onze kansen te benutten, en kwamen we slechts 5 keer tot scoren. Jammer, want het aantal had veel hoger kunnen zijn.

GKV

Daarna mochten we naar Den Haag om aan te treden tegen GKV. Deze ploeg waren we in de zaal ook al tegengekomen, in de eerste wedstrijd werd er nog verloren, de laatste wedstrijd waren wij stukken beter en kwamen we tot winst. Ook nu was de C4 weer de bovenliggende partij. GKV kon nog wel één keer terug komen, maar daarna was het Avanti wat weer het beste van het spel had en genoeg kansen kreeg. Ook nu werden er veel kansen onbenut gelaten en kwamen we slechts tot acht doelpunten, een hoger aantal doelpunten was zeker mogelijk.

Zaterdag 8 juni zouden we aantreden tegen GKV, er stond echter een flinke storm, dit was geen normaal korfbalweer. Zowel GKV als wij wilden liever niet spelen en we spraken af om dinsdag 11 juni de degens te kruisen.

Ook nu ging de C4 vanaf het begin als een gek tekeer. Alle ballen werden onderschept en de C4 was veruit de beste. Het stond dan ook al vrij snel 4-0 in ons voordeel. Helaas, net als een aantal andere wedstrijden, lieten we de tegenstander weer in het spel komen en zij maakten hier dankbaar gebruik van. Het werd al snel weer 4-4.

Hierna was het een wedstrijd, waarbij de C4 wel de betere was, maar de kansen niet wist te verzilveren. Toch werd deze wedstrijd uiteindelijk in winst omgezet, aan het einde stond er een 9-6 uitslag op het bord in het voordeel van Avanti. Resultaat, een kampioenschap, de C4 kon alleen nog gelijk komen als de volgende wedstrijd tegen Refleks verloren zou worden. Dus dat mocht wel even worden gevierd. Na een toespraak van Bart kreeg de C4 de medailles uitgereikt en stond er een taart klaar.

Alleenheersers!

En dan de laatste wedstrijd: de C4 wilde natuurlijk graag alleen kampioen worden. Onder het toeziend oog van de camera van Simpel.nl speelde de C4 een van de beste wedstrijden van het seizoen. Het was echt fantastisch om te zien. Er werden, met elkaar, mooie kansen gecreëerd, sommige werden afgerond, sommigen weer niet. Ook verdedigend deed de C4 het weer uitmuntend. Uiteindelijk werd er gewonnen met 10-0, de magische grens van 10 was eindelijk geslecht.

Resultaat: d C4 is alleen kampioen geworden en heeft ALO C1, GKV C1 en Refleks C2 achter zich gelaten. Een heel goed resultaat. Ging het makkelijk? Zeker niet: we maakten het ons onnodig moeilijk, doordat we gedurende het seizoen echt heel veel goede kansen om zeep hebben geholpen. We hebben regelmatig hierover gesproken, omdat het zonde is voor alle arbeid die je erin steekt. Zoals ik eerder heb aangegeven, ligt het vooral aan de trainingsmotivatie. Ook op training moet de intentie zijn om elke bal op dezelfde manier te schieten en te WILLEN scoren, dat ontbrak er vaak aan. Verdedigend hebben jullie het wel heel goed gedaan. Ook met uitverdedigen en bij de lijn voorverdedigen hebben jullie echt heel ballen kunnen onderscheppen, waardoor je weer extra kansen kreeg om tot scoren te komen.

Graag wil ik de ouders nogmaals bedanken voor de cadeaus, die ik in ontvangst heb mogen nemen. Ook voor de support tijdens het seizoen. Het is altijd prettig als ouders ook betrokken zijn bij hun kind en ook aanwezig zijn bij wedstrijden. Ook het vervoer was geen enkel probleem. Nogmaals bedankt.

Nu lekker genieten van de zomervakantie, zodat de kinderen daarna weer kunnen gaan knallen op het korfbalveld.

Prettige vakantie,
René