Pijnacker – Met het aantrekken van Colin Geene als trainer/coach voor het tweede, is het technisch plaatje voor de selectie van Avanti/Post Makelaardij voor volgend seizoen rond. De 37-jarige Geene neemt op de bank bij de reserves de plek in van Enno Verhoef, die na twee jaar afscheid neemt in Pijnacker.

Colin Geene, momenteel samen met Arnold Alexander aan het roer bij Erasmus, de Rotterdamse studenten korfbalvereniging, groeide op bij De Meervogels in Zoetermeer. Daar kwam hij in actie tot de A2, om na een aantal jaren als scheidsrechter, in een vriendenteam te gaan spelen en vijf jaar geleden zijn korfbalschoenen definitief aan de wilgente hangen.

De inmiddels met vrouw en twee kinderen in Rotterdam wonende Colin, begon al op 26-jarige leeftijd aan zijn trainersloopbaan. Een echte carrièreplanning ging daar niet aan vooraf. “Ik werd verrast door een telefoontje van Sperwers, terwijl ik helemaal niet op zoek was”, kijkt hij terug. “Sperwers speelde toen in de vierde klasse en hoewel ik het er heel leuk had, wilde ik na twee jaar toch liever jeugd trainer.” Weidevogels A1 werd zijn volgende club, gevolgd door De Meervogels A1, alvorens opnieuw bij Weidevogels aan de slag te gaan. Maar nu bij het tweede De laatste twee jaar stond hij langs de lijn bij  Eramus. “Tot Henk-Jan me belde.”

Avanti is voor Colin een mooie nieuwe kans. “Reserve hoofdklase bij een grote club. Ik ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Mijn verwachtingen? Ik ga uit van een goed leerjaar in nauwe samenwerking met Henk-Jan en Tom en ik hoop dat ik mijn steentje kan bijdragen. Ik heb er in elk geval veel zin in.”

[MT]