Avanti | Post Makelaardij heeft in Driebergen met een 23-18 nederlaag tegen Dalto afscheid genomen van Korfbal League 2.  Deze score valt uiteindelijk nog erg mee, want Avanti kwam er totaal niet aan te pas. Met nagenoeg geen Rebound en een zeer matig schotpercentage valt er dan ook niet veel te halen.

Avanti begon zeer gehavend aan de laatste partij van het Zaalseizoen. De blessures stapelen zich op. Tim, Merel, Tom zijn nog steeds geblesseerd. Vincent begint op de bank omdat hij net een griep onder de leden gehad heeft. En tot overmaat van ramp gaat Kirsten na een minuut spelen al weer naar de kant na een botsing met een Dalto speler.

Een slechte start van de wedstrijd en ook de eerste twee ballen in de aanval worden zonder tot schot te komen al weer verspeeld. Toch kan een achter verdedigend Avanti, met Amy inmiddels in de ploeg voor Kirsten, Dalto aardig bijbenen in de eerste helft.  De 10-7 achterstand valt nog erg mee gezien het veldoverwicht van Dalto. Het eerste verdedigingsvak van Avanti heeft het erg moelijk met een schotpercentage van slechts 10% in de 1e helft.

Na de thee loopt Dalto uit naar maar liefst 17-8.  Vincent en Ruben komen ook nog in het veld. Ook komt Emma Grinwis nog in het veld voor haar  debuut in het 1e.  Het zijn in de tweede helft voornamelijk de broers Molijn die de korf weten te vinden. Zij gaan uiteindelijk met samen 11 van de 18 treffers  aan de haal.  Uitzonderlijk . Bij de dames springt Floor er uit met drie treffers. De eindstand wordt 23-18.

Door het verlies van Mid-Fryslan in Arnemuiden en het puntje van Unitas tegen het andere TOP, pakt uiteindelijk Unitas de 4e plek en gaat het in de kruisfinale opnenen tegen AW/DTV. DSC neemt het op tegen TOP(S).

Voor Avanti zit het er nu even op en pakken we de draad weer op met de veldwedstrijd in de Hoofdklasse tegen Excelsior. Een echte derby die meer dan 10 jaar geleden voor het laatst gespeeld werd. Deze keer dan op het volledig vernieuwde Avanti veld. Tot 6 april !

Doelpunten: Pim Molijn(6), Lars Molijn(5), Floor Munnik(3), Yona Peper(1), Vincent van Beek(1), Nathan Tuinder(1), Ruben Louwerse(1)

Eindstand :