In de derby tegen De Meervogels uit Zoetermeer leed Avanti | Post Makelaardij een duidelijke nederlaag. Geen moment heeft de ploeg van coaches Henk Jan Post en Mena Kuhuwaehl aanspraak kunnen maken op de punten. De Meervogels startte zeer voortvarend de wedstrijd en stond in no-time met 3-0 voor en Avanti is deze eerste klap eigenlijk niet meer te boven gekomen. Toen na de rust (7-5) de ploeg uit Zoetermeer gelijk doorpakte naar 10-5 waren de kaarten geschud. De ploeg uit Pijnacker miste de beleving en het rendement in de afronding om er nog een wedstrijd van te maken. Een zure nederlaag voor Avanti en De Meervogels pakte de eerste punten van dit veldseizoen.

Waar Avanti | Post Makelaardij 2 in Gorinchem ook in de beginfase snel tegen een achterstand aankeek (4-1), wisten zij de wedstrijd wel te kantelen door veel inzet en beleving. Met de rust stond Avanti 2 al weer voor met twee doelpunten verschil en wist deze marge vast te houden tot het einde (16-18). Die vechtlust en beleving miste de hoofdmacht in Zoetermeer.  Er zit altijd zo’n wedstrijd erbij in een seizoen, maar het was voor de vele, meegereisde supporters wel zuur dat het net in de derby tegen De Meervogels was. Avanti | Post Makelaardij moest ook duidelijk wennen aan het grote veld, het was een soort veredeld “middenvak”-korfbal zonder lijnen waar het uitbrengen en opbrengen van de bal naar de aanval secuur moet gebeuren. En de Pijnackernaren gingen daar een paar keer de mist mee in en dat kostte ook gelijk tegendoelpunten.

Verdedigend kreeg Avanti | Post Makelaardij deze zaterdag verhoudingsgewijs veel strafworpen, vrije ballen en doorloopballen tegen.  Goede nieuws was wel dat de ploeg uit Pijnacker aanvallend meer dan voldoende kansen wist te creëren maar dat het rendement deze keer uitzonderlijk laag was.  En daar moet de ploeg maar hoop uit putten. Volgende week in eigen huis komt DeetosSnel op bezoek. Een mooi moment om voor eigen publiek revanche te nemen en een dijk van een wedstrijd neer te gaan zetten. Eindstand 16-11.

Doelpunten: Vincent van Beek (3), Judith Goedendorp (3), Merel Knetemann (2), Tim van Dorp, Stefan Hogervorst en Nathan Tuinder

Andere uitslagen:
Sporting Delta – DeetosSnel 19-15
Fiks – DOS 21-20
Tempo – HKC 13-20

Programma doordeweeks:
dinsdag 27 september
21.00 uur DeetosSnel – De Meervogels
woensdag 28 september
20.00 uur DOS – Tempo
20.30 uur HKC – Fiks

Programma zaterdag 1 oktober: