De competitie is begonnen! Ook voor onze E1. En hoe!

Na twee weken lekker getraind te hebben en een leuke oefenwedstrijd tegen de vrienden van de E2 begon vandaag het echte werk. In een geheel nieuwe samenstelling: Jesper, Daan, Lilly, Joella en Julia mogen het dit jaar laten zien onder leiding van trainers Manon en Danielle! En zij zijn meteen na de eerste wedstrijd al genomineerd voor coaches van het jaar!

Want wat werd er een mooie wedstijd op de mat gelegd. Even wennen aan elkaar? Zeker niet, vanaf minuut 1 werden er al schitterende acties gemaakt. Fel verdedigd, ballen onderschept en vooral veel geschoten. De eerste 10 minuten schoten voorbij en ging het gelijk op. In de 2de helft was een jongen van Dijkvogels heel erg op schot en kwam Dijkvogels zelfs even op voorsprong. Maar onze E1-ers lieten zich niet van de wijs brengen. Na 5-5 namen ze snel afstand van Dijkvogels en stond er aan het einde een mooie 6-11 op het scorebord. Een hele mooie start van de competitie.

Het mooiste van deze wedstrijd? De inzet van de kanjers die er de hele tijd voor bleven gaan en bleven werken voor elkaar. Daardoor kon iedereen scoren. En wat ook scoorde vandaagwas het positief coachen van de trainers.

De kop is eraf en wat gaaf om dan die trotse gezichten te zien van deze talenten in de dop! Deze week weer lekker trainen. Volgende week speelt het team om 13.00. Toch mooi om dit als voorwedstrijd te plannen voor Avanti 2 en 1, dus kom zeker eens kijken!