Avanti | Post Makelaardij 1 bezorgde haar aanvoerder Stefan Hogervorst een gedenkwaardige 300e wedstrijd. In Maartensdijk werd in een harde wedstrijd na een 9-11 ruststand een zeer welkome 17-19 overwinning behaald. Door deze overwinning nemen de Pijnackernaren afstand van nummer twee DOS (W).

Zonder de zieke Nikki van Trigt (beterschap!!) wist Avanti | Post Makelaardij wat ze doen stond tegen runner-up DOS uit Westbroek. Kirsten Tuinder was de vervangster van Nikki. Tot aan 4-4 ging het scoreverloop gelijk op. DOS(W) pakte de eerste ruime marge naar 7-4. Maar deze werd goed gecounterd door Avanti via een run van zes doelpunten naar de 7-10. Met een stand van 9-11 zochten de ploegen de kleedkamers op.

DOS gaf zich zeker niet gewonnen en kwam bij 14-14 weer langszij. En na de 16-16 brachten coaches Henk Jan Post en Mena Kuhuwaehl Ruben Louwerse in het veld. En alleen al zijn verschijning in het veld is voldoende om de ballen door de korf te laten vallen. Via Tom Snaphaan en Floor Munnik werd het 16-18 en trok Avanti | Post Makelaardij de partij naar zich toe. Eindstand 17-19. Door de harde wedstrijd was het spel deze zaterdag onrustig en gehaast geweest. Belangrijkste waren de twee punten tegen de nummer twee en natuurlijk de jubileumwedstrijd van aanvoerder Stefan Hogervorst. Na afloop werd hij terecht in het zonnetje gezet.

Het mediateam kan ook deze keer weer aan het werk want er was weer een zevenklapper te noteren. Deze keer was Tom Snaphaan de gelukkige.

Doelpunten: Tom Snaphaan (7), Jordi van Zuidam (3), Vincent van Beek (2), Judith Goedendorp (2), Merel Knetemann (2), Tim van Dorp, Floor Munnik en Kirsten Tuinder

Statistieken:
Beide ploegen komen tot 113 pogingen waarbij Avanti iets efficienter is in de afronding, 17% tegen 15%.In de zaalcompetitie is Tom Snaphaan de meest schietende speler.  Ondanks een bankzitbeurt tegen Nieuwerkerk vorige week, komt hij tot maar liefst 136 pogingen. Met 114 pogingen tegen is hij overigens ook koploper.  Floor is met 30% de scherpst schietende speler.Topscorers Zaalcompetitie:

Naam Totaal Wedst
Vincent van Beek 33 7
Tom Snaphaan 32 6
Nikki van Trigt 21 6
Judith Goedendorp 18 6
Floor Munnik 18 6
Jordi van Zuidam 17 6
Stefan Hogervorst 16 7
Merel Knetemann 16 7

Met dank aan Edwin Kroeze voor de statisteken en de highlights en Heidi van der Heiden voor de foto’s

Andere uitslagen:
Pernix – De Meeuwen 20-17
Nieuwerkerk – ODIK 20-15
Swift(M) – GKV/Enomics 22-26

Stand Hoofdklasse B

Aanvoerder werd in het zonnetje gezet voor zijn 300e wedstrijd in Avanti | Post Makelaardij 1.
En een mooie groepsfoto.