Ons vlaggenschip Avanti 1, als ook Avanti 2 en de juniorenteams Avanti A1 en B1, spelen op hoog, landelijk niveau in de zaal. Naast de veldscheidsrechter wordt de wedstrijd in goede banen geleid door de jurytafel. Deze “tafel” bestaat uit een juryvoorzitter, een schotklokbediener en tijd/score bediener.

Voor het komende seizoen hebben we DRINGEND nieuwe mensen nodig om de tafel te vullen. Zonder vrijwilligers kunnen wedstrijden geen doorgang vinden, danwel krijgen teams punten in mindering, wat uiteindelijk tot degradatie kan leiden. De selectieteams vragen jullie steun!!!

Als jurylid maak je een wedstrijd van dichtbij mee langs de zijlijn!

We zijn op zoek naar nieuwe juryvoorzitters en nieuwe  schotklok/score-bedieners. Voor de 3 functies is diepgaande regelkennis niet noodzakelijk, maar enige regelkennis en kennis van de gang van zaken rondom een wedstrijd is wel handig.

Ben je geïnteresseerd of wil je meer informatie? Contacteer mij, Frederik Rotsaert, coördinator jurytafel, of Cindy van Wijk, coördinator vrijwilligers.

Voor meer informatie over de juryleden, zie onderstaand bericht.

Groeten,

Frederik Rotsaert, Frederik_rotsaert@hotmail.com
Cindy van Wijk, cindy@avantikorfbal.nl

Juryvoorzitter
Als juryvoorzitter zorg je voor een goed functioneren en aansturen van de schotklokbediener en de tijd/scorebediener. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het juist en tijdig aangeven van de wissels en time-outs. Uiteindelijk val je onder de verantwoordelijkheid van de scheidsrechter en zijn assistent.

Juryvoorzitters dienen een cursus gevolgd te hebben. Deze cursus is online. De kosten zijn 5 euro en worden natuurlijk vergoed door Avanti Meer informatie hierover volgt.

Schotklokbediener
Als schotklokbediener zorg je voor de juiste bediening van de schotklok. Je valt onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.

Tijd/scorebediener
De tijd/scorebedieners zorgen voor een juiste bediening van de tijd- en scoreklok en vallen onder de verantwoordelijkheid van de juryvoorzitter.