Avanti heeft een belangrijk punt meegenomen uit Eindhoven. In een zeer spannende wedstrijd met Tom en Stefan als uitblinkers krijgt Nikki Klijn zelfs in de slotseconden de kans om de winnende treffer te scoren. De omdraaibal gaat er niet in. Maar Avanti zou dan wel te veel gekregen hebben gezien de gehele wedstrijd.

In de eerste helft is het DSC dat lang op voorsprong blijft. Avanti heeft het moeilijk en DSC kan veel lange aanvallen spelen. Pas als Angelo er in slaagt Timo de Wit bij de paal weg te houden komt Avanti beter in het spel. Na een 8-4 achterstand  twee fraaie afstandtreffers van Nikki Klijn. De ploegen gaan na treffers van Stefan en Tom bij een stand van 10-11 voorsprong voor Avanti rusten.

Na de thee wordt Avanti sterker en wordt er zelfs een voorsprong van 4 genomen. Na 10 minuten in de tweede helft is de stand 14-18.  Bij 17-20 ( Tom weer 2x) is er nog 10 minuten te spelen. Het is weer Robert Roubos, die net zoals in de wedstrijd in Pijnacker, scherp is in de slotfase. Met twee treffers schiet hij DSC weer langszij bij 20-20.

Een spannende slotfase dan. Het wordt 22-21 door maar liefst de 8e treffer van Tom. Hij haalt in de wedstrijd daarmee een krankzinnig schotpercentage van 45%.  Stefan mist 2 minuten voor het einde een vrije doorloop maar in de volgende aanval is het gelukkig van afstand wel raak. Met zijn 5e is het weer gelijk 22-22. In de laatste minuut gaat DSC door de schotklok en krijgt Avanti nog een kans. De omdraaibal van Nikki is maar net te kort.

Een zwaar bevochten en zeer belangrijk punt voor Avanti. Complimenten aan de ploeg die tot de laatste seconde keihard is blijven werken.

Na in al zijn 132 wedstrijden voor Avanti tot nu toe gescoord te hebben nu de eerste wedstrijd voor Rick waar de teller op nul blijft. Een onwaarschijnlijke prestatie van Rick.  Helaas voor Rick stond hij vandaag maar erg kort in het veld. Pas in de slotfase twee korte wisselbeurten.

Volgende week de topper thuis tegen koploper Tempo.

Doelpunten:  Tom Snaphaan(8),Stefan Hogervorst(5),Jordi van Zuidam(3),Nikki Klijn(2),Judith Goedendorp(1),Manon Ballings(1),Nikki van Trigt(1),Angelo van der Hout (1)

Uitslagen:
SDO/Blijwerkt – TOP   17-18