Hoewel er niets meer op het spel stond, DSC was immers al groepswinnaar en Avanti 2e, werd het toch nog een pittig potje. DSC wilde met een goed gevoel richting de play-offs en was gebrand op een goed resultaat.  Voor Avanti lag de focus op heel blijven. Daarom ook een eerste basisplek voor Tim van Dorp. Judith, Jordi en Stefan blijven aan de kant. Uiteindelijk maken Tom en Henk Jan van maar liefst 13 spelers gebruik deze wedstrijd.

De eerste helft wordt afgesloten met een 11-10 voorsprong voor DSC. Na rust lijkt Avanti de wedstrijd volledig uit handen te geven.  Avanti staat bijna 10 minuten droog en DSC kan uitlopen naar een 15-10 voorsprong. De wedstrijd lijkt beslist. DSC komt tot veel meer pogingen dan Avanti. Ook het uitvallen van Arie helpt op dat gebied niet mee.  Maar Avanti laat zien over veerkracht en zelfvertrouwen te beschikken. Inmiddels zijn Jitte, Judith, Angelo en Merel in het veld. Angelo speelde eerder in het 2e een geweldige wedstrijd. Door 2x Tom (50e treffer dit seizoen ) en Floor komt Avanti terug tot 17-15.  En dat is het moment dat Merijn opstaat. Drie treffers op rij en Avanti staat ineens op een onverwachte voorsprong, 18-19.  Nog maar drie minuutjes te spelen.

[Archief] Jordi tegen DSC thuis
Lars Molijn komt ook nog in het veld in de slotfase, waarin DSC toch nog op een 20-19 voorsprong komt. Het is echter Angelo dit met een strafworp, onderbroken door nog een time out,  nog voor een ultieme puntendeling zorgt.  Een mooie afsluiting van een topdag voor hem in Eindhoven.  In het 2e zeven keer scoren en de gelijkmaker op de valreep in 1.

De route

We gaan dus op voor een tweekamp tegen TOP.  Wat zijn de kansen tegen TOP ?  Avanti lijkt zeker niet kansloos.  Veel spelers zijn in goede vorm en Avanti heeft zich rustig kunnen voorbereiden en geen druk gevuld in de laatste wedstrijd. TOP daarentegen heeft de laatste twee wedstrijden diep moeten tasten om zich te plaatsen. Verder moet TOP het doen zonder de zwangere Jeanine Marijs en de geblesseerde Willemijn Bouwens.  Een flinke aderlating. Maar desondanks blijft TOP toch wel favoriet.

Later meer informatie over de wedstrijden tegen TOP.

Doelpunten: Merijn (4) Tom (4) Mirthe (2) Nikki (2) Floor (2) Angelo (2) Arie (1) Tim (1) Jitte (1) Judith (1)

Eindstand competitie: