In Eindhoven is Avanti tegen de eerste zaal nederlaag aangelopen.  Zonder clubtopscorer Stefan Hogervorst, die voor het eerst sinds mei 2016 niet lijfelijk aanwezig bij een wedstrijd van Avanti 1.  Hij deed die dag mee in het 2e om het hoofdklasseschap te helpen behouden.  Dat lukte overigens. Maar nu dus een flinke aderlating.  Angelo start nu in de basis omdat Jordi tegen DSC sterkhouder Timo de Wit moet gaan spelen.  Jordi wordt dan ook snel ingewisseld om zijn plek tegen Timo in te nemen.  Floor is gekoppeld aan fenomeen Maaike Roubos.

Bij aanvang is DSC favoriet in deze wedstrijd. Maar in de eerste helft is Avanti toch wel verrassend sterker. Vooral het eerste verdedigingsvak legt in de eerste helft een Korfbal League waardige prestatie op de mat. Floor, Tom, Arie en Nikki slagen er in om uit 14 pogingen 7 keer te scoren. 50%, uitzonderlijk. Door deze prestatie gaan de ploegen met een 10-13 stand rusten.

Helaas slaagt Avanti er in de tweede helft niet in dit hoge niveau vast te houden. Het zijn vooral Timo de Wit en Maaike Roubos die DSC terug in de wedstrijd brengen. Met Timo 5 en Maaike 3 in de tweede helft gaat de overwinning toch naar DSC. Jammer dat Avanti na een sterke eerste helft het niet heeft kunnen afmaken.  Het schotpercentage van Avanti was beter dan van DSC maar DSC kon aanvallend veer meer herhalen. Wat goed te zien is aan het aantal schotpogingen.  126 voor DSC tegen slechts 95 voor Avanti.

Doelpunten: Merijn (5) Arie (3) Tom (3) Nikki (3) Jordi (2) Manon (2) Floor (1) Judith (1)

Volgende week maar zien of we dan weer spelen….

Andere uitslagen:
ODIK – Fiks 24 – 30