Zaterdag 2 juli was de afsluiting van het seizoen met de Familyday, BBQ en uitreiking van de AvantiAwards.

Beeld uit de finale

Na een aantal jaren van afwezigheid weer een Familyday. Het onderlinge toernooi voor alle Avantianen en hun kinderen, vrienden en bekenden. Het is gelukkig prachtig  weer en om half 2 gaan de 14 teams van start met de verschillende spellen waaronder natuurlijk ook korfbal.  ‘Meloncello’ en ‘Kunnen de ouders van Kate zich melden bij de wedstrijdleiding’ spelen uiteindelijk een bloedstollende finale waarin het team van Stefan Hogervorst ( Meloncello ) met 4-3 aan het langste eind trekt en het team van Maarten-Kees van Breukelen met lege handen achterlaat.

Ondertussen worden  de BBQ’s al aangestoken en is het etenstijd voor meer dan 200 hongerigen die zich aangemeld hebben voor de BBQ.  ‘Skip the Dishes‘ , een coverband uit Pijnacker is zich al aan het klaarmaken.  Zij voorzien de avond van heerlijke muziek.

Cindy en Alwin

Tegen 9 uur is het tijd voor het uitreiken van de AvantiAwards. Spreekstalmeester Alwin Blijleven start samen met Cindy van Wijk ( bestuurslid vrijwilligers ) met het uitreiken van de Award voor vrijwilliger van het jaar. Deze wordt gewonnen door Mateo Taal. Met name natuurlijk voor de activiteiten rond AvantiTV.  Samen met Alwin Blijleven heeft de oud speler van Ready AvantiTV op de kaart gezet en zijn er inmiddels al meer dan 50 afleveringen gemaakt.

Verder zijn er nog awards voor: Beste Speler en speelster, Team, Trainer, Initiatief BWD en talent. Zie hoeronder alle winnaars op de foto.

En het bleef nog lang gezellig bij de kantine.

Dank aan de organisatie voor het perfect regelen van deze dag.  Tot volgend seizoen.

Winnaars van de Familiday, Meloncello. Geheel in stijl met meloenbroeken.

Mateo Taal, vrijwilliger van het jaar
Tim van Dorp, speler van het jaar
Emma Grinwis, speelster van het jaar
Avanti A2, team van het jaar. Voor het eerst in de historie de A2 naar de overgangsklasse.
Trainers van het jaar: Emiel Notenboom (niet aanwezig) en Ruben Post. Trainers van de A2.
initiatief van het jaar, het vernieuwde BWD
Talent van het jaar, Lars Molijn
Skip the Dishes