Avanti | Post Makelaardij leverde een veel betere oefenwedstrijd tegen Fiks af dan afgelopen dinsdag tegen De Meervogels. Omdat het eigen, vernieuwde kunstgrasveld nog niet gereed is werd de wedstrijd verplaatst naar Oegstgeest. Trainer-coach Henk Jan Post kiest bij voorkeur tegenstanders in de oefencampagne waar Avanti het altijd lastig tegen heeft. En Fiks is zo’n tegenstander. Veel ervaring en een lastig te bespelen ploeg. Bij Fiks waren er dezelfde spelers als voorgaande seizoenen, waar Avanti talentvolle jeugd ziet doorstromen.

Bij vlagen kon het meegekomen Pijnackerse publiek fraaie staaltjes aanvalsspel zien. Vooral het vak met Vincent van Beek, Jordi van Zuidam, Merel Knetemann en Floor Munnik wist elkaar goed te vinden. Verdedigend moeten her en der nog de puntjes op de i gezet worden want daar werd bij tijd en wijle nog teveel ruimte weggegeven. En dat moet je tegen zo’n geslepen ploeg als Fiks nooit doen. Tot aan de 6-6 gingen de scores gelijk op, waarna Fiks de eerste twee doelpuntenmarge pakte (8-6), maar een heel sterk slotoffensief via tweemaal Vincent van Beek en Nathan Tuinder bezorgde Avanti | Post Makelaardij een 8-9 voorsprong met de rust. In de tweede helft liep Avanti uit naar 8-11, kwam Fiks weer langszij (11-11), maar pakten de Pijnackernaren wederom een voorsprong naar 11-14 en lieten die marge niet meer gaan. Eindstand 15-18. Een opsteker voor het zelfvertrouwen van de Avantianen dat er ook gewonnen kan worden van Fiks. Fiks komt op het veld namelijk ook uit in de Ereklasse en treft daar KZ/Keukensale.com, Dalto/Klaverblad Verzekeringen en KVA.

Doelpunten: Vincent van Beek (4), Lars Molijn (3), Tim van Dorp (2), Floor Munnik (2), Linde Pijper (2), Jordi van Zuidam (2), Merel Knetemann, Yona Peper en Nathan Tuinder

Fraaie kans Jordi van Zuidam
Vincent van Beek bracht Avanti | Post Makelaardij terug in de wedstrijd
Linde Pijper is haar tegenstandster te slim af en scoort de 12-15
Stevige duels werden niet geschuwd. Hier Tim van Dorp in een gevecht om de bal.
Handelsmerk van Jeanette Schreuder, blauw met witte pleisters.
Nathan Tuinder bepaalt de ruststand op 8-9.
Strafworp Tim van Dorp voor de 11-14
Stefan Hogervorst wederom aandachtig toeschouwer….
…. en Stefan de supporter wordt na afloop bedankt door zijn oude teammaatjes.