Waar een wedstrijd soms wel eens twee verschillende helften heeft had Avanti | Flexcom afgelopen zaterdag twee verschillende gezichten in één helft. Een prima start van de Pijnackernaren resulteerde in een 2-6 voorsprong na achttien minuten. Het inbrengen van Mart Hortensius (overgekomen van Top Sassenheim) bij Fiks bracht hen echter langzaam aan terug in de wedstrijd. Bij de rust was de stand alweer gelijk getrokken (7-7). Avanti was in de tweede helft geen schim meer van de ploeg die de wedstrijd zo goed startte. Slordig in de passing en gebrek aan rebound brak de ploeg van Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt uiteindelijk op. Fiks liep na de 8-8 weg naar de 12-8 en kon deze voorsprong makkelijk vasthouden. Eindstand 16-11.

Avanti | Flexcom startte de wedstrijd zonder de geblesseerde Linda van der Zijden en Manon Ballings. Medio oktober heeft Linda de MRI-scan die meer duidelijkheid moet gaan verschaffen over de ernst van de blessure. Voor Arie Vingerling is er wel duidelijkheid en hij wordt 2 november geopereerd aan zijn kruisband. Op de plaats van Manon Ballings startte Lisanne Bosma.

Judith Goedendorp had mooie duels met Michelle Rozenbroek (ook ex TOP Sassenheim)

Zoals gezegd een prima start van Avanti | Flexcom in deze wedstrijd tegen promovendus Fiks (waar oude bekende Rick Nell als coach langs de kant staat). Veel en scherp schietend kwam Avanti op een ruime voorsprong. Na de 1-0 waren het achtereenvolgens Nikki van Trigt, Rick van den Blink, Nikki Klijn en Judith Goedendorp die de stand ombogen naar 1-4. En na de 2-4 was het weer de tweede aanval die het volle rendement pakte en via Stefan Hogervorst en Rick van den Blink de score naar 2-6 tilde. Niet alleen aanvallend was Avanti goed bezig, ook verdedigend werden vele rebounds gestolen of ballen onderschept.

Nikki Klijn scoort de 1-3

Fiks zat nog niet lekker in de wedstrijd en dat noopte coach Rick Nell tot een vroege wissel. Mart Hortensius werd ingebracht en dat was de inleiding tot de ommekeer bij de ploeg uit Oegstgeest. Daarnaast werd Avanti slordiger. Vooral de passing was in deze fase moeizaam verzorgd en aanvallend werden daardoor de spitsen niet of moeizaam bereikt. Na de 3-7 van Nikki van Trigt waren de rollen omgedraaid en met vier doelpunten op een rij werd een gelijke stand bij rust bereikt (7-7).

Prachtkans voor Meike Noorlander. Niet veel later zou zij voor de 8-8 zorgen.

In de tweede helft kwam Meike Noorlander in de ploeg voor Lisanne Bosma. Na de 8-7 scoorde zij knap van afstand de 8-8.  Vervolgens stond Avanti | Flexcom een kwartier droog qua doelpunten en dat gaf Fiks de mogelijkheid om uit te lopen naar een ruime 12-8 voorsprong. Coaches Marrien Ekelmans en Niels van der Steuijt probeerde nog met vele wissels het tij te keren, maar het zat er niet meer in. En zo eindigde de wedstrijd in een 16-11 nederlaag. Avanti | Flexcom is in deze fase van de competitie nog erg wisselvallig. De ploeg in opbouw wisselt hele goede perioden af met mindere fases. De kunst is nu om de balans in de wedstrijd om te laten slaan naar meer goede dan mindere perioden. Dat de ploeg goed kan korfballen hebben ze vandaag in de aanvangsfase zeker laten zien. En daar kan mooi op voortgebouwd gaan worden.

Stefan Hogervorst vocht mooie duels met zijn tegenstander uit en was belangrijk met vele steals

Doelpunten: Rick van den Blink (2), Judith Goedendorp (2), Nikki van Trigt (2), Stefan Hogervorst, Nikki Klijn, Meike Noorlander, Tom Snaphaan, Jordi van Zuidam

Voor Avanti | Flexcom staan nu twee belangrijke wedstrijden op het programma. Eerst komende zaterdag naar Kamerik voor de lastige uitwedstrijd tegen SDO/Blijwerkt en de week erna thuis tegen Sporting Delta. Toeschouwers meer dan welkom om de ploeg komende week te steunen in Kamerik.

Doorbraak van Jordi van Zuidam

Andere uitslagen:
TOP(A) – Rohda 13-13
Sporting Delta – DSC 15-18
Tweemaal Zes – SDO/Blijwerkt 20-19

Programma 13 oktober:
15.30 uur SDO/Blijwerkt – Avanti | Flexcom
15.30 uur DSC – Rohda
16.00 uur Sporting Delta – Fiks
16.00 uur Tweemaal Zes – TOP(A)

Tom Snaphaan aast op een doorbraak