Pijnacker – Het KNKV heeft besloten alle korfbalwedstrijden tot en met 31 maart 2020 van de kalender te schrappen. Daarmee volgt het KNKV het advies van NOC*NSF, dat haar leden adviseert alle clubbijeenkomsten, waaronder sportwedstrijden, tot het einde van de maand af te gelasten. Ook adviseert het KNKV de verenigingen om tot en met 31 maart trainingen en bijeenkomsten als vergaderingen en vieringen, niet door te laten gaan.

Eén en ander volgt op de additionele maatregelen die het kabinet 12 maart afkondigde in verband met het coronavirus en de oproep om sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Bijeenkomsten van meer dan 100 personen in heel Nederland zijn sowieso niet langer toegestaan.

Avanti/Post Makelaardij trainde donderdag 12 maart nog wel, maar schort vanaf nu ook alle trainingen tot nader order op.

Hoe het verder moet met de competities waar nog beslissingen moeten vallen over promotie of degradatie, is nog onduidelijk. Het KNKV geeft aan zo snel mogelijk met meer informatie hierover naar buiten te komen. Mochten wij meer informatie ontvangen, dan vind je dat zo snel mogelijk op deze site en via de verschillende social media.

Mocht je na het lezen van dit bericht vragen hebben met betrekking tot Avanti, dan kun je een mail sturen naar communicatie@avantikorfbal.nl.

Binnenkort meer.

[MT]