“Zonde, zonde, zonde” waren de woorden van teammanager Edwin Kroeze na afloop van de met 15-14 verloren wedstrijd tegen Groen Geel/IJskoud de Beste. In een gelijkopgaande wedstrijd met een 7-7 stand bij rust ging Groen Geel er in de laatste minuut via een strafworp met de winst vandoor.

Wist Avanti | Post Makelaardij vorig seizoen Groen Geel nog te verrassen in eigen huis met een 22-19 overwinning, deze keer was de ploeg uit Wormer gewaarschuwd. Groen Geel heeft, net als Dalto, de ambitie om ook op het veld op het hoogste niveau van Nederland uit te gaan komen. Gezien de stand op de ranglijst kan zij zich geen puntenverlies meer permitteren.

Ook deze wedstrijd gaf Avanti | Post Makelaardij de Groen Gelen goed partij. Het scoreverloop ging voortdurend gelijk op, waarbij Tom Snaphaan in de eerste helft alle doelpunten van de eerste aanval voor zijn rekening nam. Samen met doelpunten van Nikki van Trigt, Jordi van Zuidam en Yona Peper stond er een 7-7 stand op het scorebord bij de rust. Yona had weer een basisplaats vanwege de blessures van Floor Munnik en Manon Ballings. Gelukkig zijn beide dames op de weg terug.

In de tweede helft ging het tot aan de 10-10 gelijk op. Echter toen pakte Groen Geel de eerste twee doelpuntenmarge naar 12-10 via twee damesdoelpunten van afstand. Avanti | Post Makelaardij wist in de volgende aanval dit weer te counteren naar 12-12 via een afstandsschot van Jordi van Zuidam en een vrije bal van Nikki van Trigt. Met zijn tweede doelpunt wist Jordi een plaatsje te stijgen op Avanti’s all time topscoorderslijst. Hij passeerde fenomeen Rick van den Blink (757 doelpunten uit 143 wedstrijden) en staat nu op plek twee na Stefan Hogervorst (834 uit 271). In totaal heeft Jordi 760 doelpunten voor Avanti |Post Makelaardij gemaakt in 193 wedstrijden, wat een gemiddelde van bijna 4 doelpunten per wedstrijd is.

Na de 12-12 gingen de score’s weer gelijk op naar 13-13 en 14-14. Helaas voor Avanti | Post Makelaardij was het Groen Geel dat weer als eerste de voorsprong nam naar 15-14 via een strafworp en de ploeg uit Pijnacker kwam tijd te kort om weer te egaliseren. Eindstand 15-14. Gezien de stand op de ranglijst geen schande, gezien het vertoonde spel was een puntje zeker wel verdiend geweest.

Doelpunten: Tom Snaphaan (5), Nikki van Trigt (3), Jordi van Zuidam (3), Yona Peper (2) en Judith Goedendorp.

Komende weken twee belangrijke thuiswedstrijden voor Avanti | Post Makelaardij. Allereerst de eerste ontmoeting met nummer 4 Sporting Delta. Voor de voormalige Fortuna-spelers in de selectie een weerzien met Victor Entken die dit seizoen de overstap van Fortuna naar Sporting Delta heeft gemaakt. Een belangrijk potje om de punten in eigen huis te houden. En de week erna weer een thuiswedstrijd en dan de return tegen Swift uit Middelburg. Ook daar is het noodzakelijk om de punten te pakken om met een goed gevoel de zaalcompetitie in te gaan. Kortom, mooie wedstrijden in het vooruitzicht in eigen huis en een mooie aanleiding om weer naar het Avanti-veld te komen!

Andere uitslagen:
SKF – DSC 10-30
Sporting Delta – Fiks 17-12
Swift (M) – Dalto/Klaverblad Verzekeringen 18-23

Stand Hoofdklasse B:

Programma zaterdag 24 Oktober:
15:30 uur Dalto/Klaverblad Verzekeringen – SKF
15:30 uur Avanti|Post Makelaardij – Sporting Delta
15:30 uur Fiks – Groen Geel/IJskoud de Beste
18:30 uur DSC – Swift (M)