Omdat de wedstrijd van de F2 verplaatst was en zij zaterdag geen wedstrijd hadden, kregen de spookies de uitnodiging om te oefenen tegen de F2. Leuk hoor, want een ‘echt wedstrijdje’ voor de Spookies is toch weer net even anders dan een partijtje op de training. Er waren 8 Spookies, dus maakten we 2 teams en speelden we samen met de F2 een mini-driekamp. Steeds 2 teams tegen elkaar een wedstrijdje en 1 team deed ondertussen een estafette om punten te verdienen.

En na een kwartier werd er dan weer door gewisseld.

Bij de F2 zaten Fien, Floor, Guus, Max en Toby in het team en de meesten van hen zaten voor de zomervakantie nog bij de Spookies, maar zijn in september gestart in het F-team onder leiding van Sofie en Dieuwertje.

Bij de Spookies 1 speelden Levi, Gijs, Nora en Jule en team 2 van de Spookies was het team met Jesse, Fynn, Faith en Sara.

Tijdens het eerste wedstrijdje speelden de Spookies onderling tegen elkaar. Het was een leuke wedstrijd en de kinderen deden heel goed hun best. Wat vooral opviel was dat Levi al heel goed in een driehoek verdedigde en zowel de bal als zijn tegenstander in de gaten hield. En er werd veel gerend over en weer en er werden al best verre ballen naar elkaar gegooid. Goed hoor!

Daarna speelden beide teams om de beurt tegen de kinderen van de F2. Ook zij hebben heel goed gespeeld en al weer veel bijgeleerd sinds ze in de F2 zijn gaan spelen. Het waren 2 leuke, spannende wedstrijden met een paar hele mooie doelpunten van beiden kanten. De Spookies scoorden er uiteindelijk net ietsje meer, zodat zij de wedstrijdjes wonnen. Knap gedaan!

Florin bedankt voor het fluiten van de wedstrijdjes.

Terwijl de Spookies hun wedstrijdjes speelden, waren Romy, Anna, Maud, Siem en Thijmen onder leiding van Robin aan het trainen. Omdat het best koud was en hard waaide, deden ze lekker veel ren-spelletjes, waaronder vies- en lekkertje, wc-tikkertje en Schipper mag ik overvaren. En wat vooral ook erg leuk was, was de pionnenroof waarbij een paar dieven de schatten van de museumbewaarders probeerden te stelen. Ook het schieten op de korven werd natuurlijk weer goed geoefend.

Na de training en de wedstrijdjes was er nog een lekker bekertje limonade met een snoepje voor alle kinderen, waarna iedereen moe maar voldaan weer naar huis toe ging.

A.s. zaterdag 21 oktober is de laatste veldtraining, voordat we de week erna de zaal (De Viergang) in gaan.

Fijne herfstvakantie en tot zaterdag!