Na alle kerstdrukte op school is het nu lekker kerstvakantie. Heerlijk even bijkomen allemaal en de feestdagen vieren met familie en vrienden.

Maar eerst stond afgelopen zaterdag het wedstrijdje van de oudste spookies tegen de kinderen van de F1 op het programma en trainden de andere spookies en kangoeroes voor de laatste keer in 2023.

We moesten extra vroeg op allemaal, omdat de zaal dit keer van 9.00 tot 10.00 uur beschikbaar was voor ons. Owen was al als eerste aanwezig en hielp goed met het klaarzetten van alle spullen. Daarna druppelden de anderen langzaamaan binnen en konden we van start.

Bij de jongste groep waren er maar liefst 12 kinderen, waaronder onze nieuwe kangoeroe Liam; welkom bij Avanti! Ook Lotte en Dionne kwamen weer gezellig voor een proeftraining en toen de eerste spanning er een beetje af was, deden zij ook heel goed mee.

We begonnen met het kat- en muistikspel en wat deden Jule en Marit dat al goed!

Na het tikspel werd er geschoten met de diertjes op de ladder (als je scoort, mag je het dier een trede verder zetten) en gingen we in groepjes lummelen met een rollende bal. Aan het einde van de training deden we nog dierentikketje en Siem was als krokodil een hele snelle tikker.

Ondertussen speelden Nora, Faith, Jesse, Fynn, Owen, Levi en Gijs een echt wedstrijdje tegen de F1. Iedereen deed super goed z’n best, maar het was best lastig tegen die grote kinderen. En je ziet al goed dat de kinderen van de F1 iedere week een wedstrijd spelen en veel leren op hun trainingen, want zij scoorden meteen al een paar mooie doelpunten.

Zij kregen ook van hun trainster Chantal wat opdrachten mee, waardoor het voor hen ook weer een beetje moeilijker werd.

Na de eerste tien minuten van het wedstrijdje was iedereen een beetje warmgedraaid en gingen de spookies steeds beter korfballen en vooral ook beter verdedigen.

Fynn stond een paar keer heel goed voor zijn tegenstander met zijn handen recht omhoog, zodat er niet geschoten kon worden. Goed hoor! En hij maakte ook een mooi doelpunt.

Faith hield vooral de schoten van de F1 goed in de gaten en probeerde de ballen te vangen die mis gingen, want bij de spookies stonden er 2 extra superspelers in het veld en dus niet iedereen had een eigen tegenstander.

Jesse ging als een speer het hele veld door en onderschepte hier en daar een bal door er tussen te springen. En dan gooide hij de bal snel door naar Levi, die daardoor een paar mooie doelpunten kon maken. Ook Owen had een paar kansen, maar die gingen er helaas niet in en Gijs was lekker snel en stond vaak goed vrij, zodat de bal naar hem gegooid kon worden.

Nora deed de eerste tien minuten fanatiek mee, maar ze had ze wat last van haar hand en ze heeft de rest van de wedstrijd de anderen aangemoedigd, wat natuurlijk ook heel belangrijk is!Al met al een leuke wedstrijd met veel publiek, die ruim gewonnen werd door de kinderen van de F1.

Omdat iedereen zo goed z’n best had gedaan, was er na afloop van de training en de wedstrijd voor iedereen nog wat lekkers met een kerstkaartje.

We wensen iedereen hele fijne feestdagen en een heel goed en sportief 2024 toe!

De komende 2 weken is er geen training, maar we zien elkaar weer in de Viergang op zaterdag 13 januari om 9.30 uur voor de training en in de avond om 17.30 uur voor het oplopen bij de wedstrijd van Avanti 1.

Tot dan, fijne vakantie!